Avicola Crevedia, parte a holdingului Agroli Group, estimeaza o crestere a vanzarilor in perioada Sarbatorilor de iarna de aproximativ 15%, o tendinta observata fiind cresterea treptata in ultimii ani a consumului de carne de pasare in intervalul mentionat, spune Camelia Hoinarescu, director de marketing si dezvoltare Agroli.
“Piata carnii de pasare din Romania a crescut si va continua sa creasca si la anul. Ca volum a atins 450.000 kg. Chiar daca ne asteptam la cresteri ale vanzarilor, piata nu reactioneaza, oamenii isi restrang consumul la strictul necesar. De la an la an romanii opteaza din ce in ce mai mult pentru carnea de pasare in detrimentul carnii de porc tocmai din cauza pretului”, spune Camelia Hoinarescu (foto).

Anul acesta Avicola Crevedia a implinit 50 de ani de la infiintare, ocazie cu care compania a lansat o noua campanie de promovare, care se va desfasura in perioada decembrie-februarie. In opinia reprezentantului Agroli Group, luna decembrie a acestui an nu poate deveni o luna de varf pentru vanzari fara promotii.

Potrivit Cameliei Hoinarescu, anul acesta nu au existat modificari de pret pentru produsele din portofoliu, compania “functionand normal, insa la o rata de profit mai mica”.

In 2009 Agroli Group va raporta o cifra de afaceri de 70 mil. euro, aportul Avicola Crevedia la aceasta evolutie fiind de 59%. De asemenea, vanzarile de carne de pasare au inregistrat o crestere in volum, de pana la 22.500 tone in 2009, fata de 18.500 tone in 2008. 60% din vanzari sunt realizate prin comertul modern.

“Pentru 2010 suntem rezervati in prognoze, partea de instabilitate politica s-a simtit si se va simti si mai mult anul viitor, in lipsa subventiilor.
Fara subventii industria agricola va cadea. Nu stim ce urmeaza sa se intample cu piata, vom avea nevoie de flexibilitate mare in toate departamentele, respectiv un management de tipul «vede si face»”, crede Hoinarescu.

Printre masurile luate de companie in conditiile economice actuale se numara furnizarea materiei prime (furaj, pui de o zi) din surse interne.
In acest sens, Avicola Crevedia a beneficiat de o investitie de 7 mil. euro pentru fabrica de nutreturi combinate, proiect finalizat in toamna acestui an.

Pe de alta parte, anul viitor compania va continua investitiile in extinderea retelei proprii de magazine Crevedia Express si finalizarea investitiilor pentru un nou abator, care va incepe sa functioneze la inceputul lui 2010.

In prezent, Agroli Group detine 7 magazine Crevedia Express, urmand ca pana la finalul anului viitor reteaua sa cuprinda 20 astfel de locatii. Investitia totala se ridica la aproximativ 1 mil. euro.

Pe plan local, Avicola Crevedia detine o cota de piata de 11% in industria carnii de pasare, principalii competitori fiind Transavia si Agricola Bacau. In ceea ce priveste exporturile, Camelia Hoinarescu a afirmat ca focusul principal al companiei l-a reprezentat piata interna. “Din anul 2006 nu ne-am mai propus sa mergem pe exporturi, ci sa ne situam in primii 5 jucatori. In prezent suntem pe locul 3”, spune Hoinarescu.

Potrivit acesteia, consumul de carne de pasare se situeaza la 21 kg/capita, fiind asteptat sa creasca si anul viitor.

“Carnea de pasare este cea mai cautata. Insa, in 2010 am putea asista la o crestere a preturilor la produsele interne de pana la 20%, in conditiile cresterii importurilor. Totul depinde de hotararile pe care le va lua guvernul”, declara oficialul Agroli Group.

De asemenea, Camelia Hoinarescu estimeaza o majorare a importurilor de carne de pasare de pana in 10% pentru 2010.
Agroli Group, fondat in anul 2006, detine Avicola Crevedia, Avicola Tartasesti si Jackmoris. Principalele marci produse si comercializate sunt La Ferma, Avicola Crevedia si Cocolyso. Valoarea investitiilor realizate de Agroli Group de la intrarea pe piata se ridica la circa 30 mil. euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri