Consumatorii romani sunt reticenti in ceea ce priveste cumpararea de produse alimentare ecologice, motivele principale fiind lipsa de informare si pretul mai ridicat decat in cazul celor conventionale, au declarat pentru Mediafax o serie de producatori de profil. "Consumatorul nu este educat, aceasta este una dintre principalele probleme", a afirmat Dumitru Argesanu, directorul general al fermei Cortina-Bioprod, specializata in productia de oua ecologice.

In ceea ce priveste preturile practicate de producatorii ecologici, acestea sunt, in medie, potrivit celor intervievati, de 1,5 ori peste nivelul celor practicate pentru produsele conventionale. De exemplu, o paine produsa de Naturalia costa circa 1,9 lei, un kilogram de faina - 2,7 lei, iar o sticla de vin de 750 ml - 13 lei. Pretul produselor difera si in functie de locul in care acestea sunt comercializate. Pretul unui litru de suc de mere variaza de la circa 5 lei in magazin la 10 lei pentru sucul distribuit prin intermediul lanturilor hoteliere. Potrivit firmelor intervievate, in urmatorii ani, sectorul de produse ecologice va cunoaste un ritm constant de crestere, iar integrarea in Uniunea Europeana va contribui la cresterea vanzarilor.