De asemenea, valoarea adaugata scazuta asupra preturilor practicate, costurile de amortizari suplimentare, diferentele de curs valutar, dar si costurile financiare suplimentare pentru sustinerea termenelor de plata impuse de piata sunt factori care au contribuit la scaderea cifrei de afaceri.

Baumix a mentinut valoarea EBITDA la 7% din cifra de afaceri si are in plan obtinerea de profit in 2010, precum si pastrarea afacerilor la un nivel similar celui de anul trecut.

”Strategia noastra este sa mentinem vanzarile la nivelul anului 2009, iar in actualele conditii de piata, Baumix se concentreaza si pe reducerea costurilor. Aceasta masura nu va afecta investitiile in personal sau in marketing, ci vizeaza identificarea rezervelor care in anii trecuti ar fi putut parea nesemnificative: analiza conditiilor contractuale cu furnizorii, managementul stocurilor, monitorizarea si reducerea pierderilor in procesul de fabricatie. Practic, relocarea fabricii de la Gherla a constituit cea mai importanta si relevanta masura de cost–cutting. Prin relocarea celor 5 linii de productie vor fi reduse costuri importante ce tin de chirie, transport intre punctele de lucru, costuri de sustinere a stocurilor in puncte de lucru diferite, costuri de regie. Astfel, fabrica din Ploiesti se va extinde”, a declarat directorul general al Baumix, Augustin Russu (foto).

Potrivit companiei, pe langa produsele de finisare si anvelopare din gama Baumix, cele mai cerute au fost produsele din gama economica Primus: adezivi, chituri de rosturi sau gleturi. Producatorul de materiale de constructii considera ca 2010 va fi un an al reducerilor masive de pret.

Anul trecut, producatorul de adevizi si materiale de constructii Baumix Romania a primit o oferta de preluare de circa 10 milioane euro de la un competitor local.

Producatorul de materiale de constructii Baumix , prezent pe piata din Romania din 2003, are in prezent sase linii de productie la Ploiesti cu o capacitate de productie de 35.000 tone lunar. Potrivit propriilor estimari, in acest moment, compania se numara printre primii cinci producatori de pe piata, cu o cota de piata de 10-12%.

Gamele de produse oferite se adreseaza segmentului de renovari si lucrari de mici dimensiuni, iar prin intermediul gamei profesionale, Baumix se adreseaza firmelor specializate si acopera zona de finisari interioare si exterioare, incluzand din acest an si produse de rasini epoxidice pentru finisarea pardoselilor industriale. Pe langa aceste solutii complete, producatorul include in portofoliul sau de produse o gama extinsa de aditivi pentru mortare si betoane.

Russu, Baumix: Am avut o oferta de preluare de circa 10 mil. euro pe care am refuzat-o

Russu, Baumix: Am avut o oferta de preluare de circa 10 mil. euro...