Cu o experienta de sapte ani in domeniul recrutarii la nivel de top management in compania de executive search Stanton Chase International, pe care a condus-o din pozitia de manager partner in perioada 2007-2009, Mihaela Damian isi propune dezvoltarea serviciilor de consultanta pentru compania de executive search SpenglerFox Romania, ale carei fraie le-a preluat de la jumatatea lunii ianuarie.
“Imi propun ca SpenglerFox sa ajunga una dintre primele trei companii de executive search din Romania, intr-un interval de maxim doi ani. Vreau ca numele companiei sa fie unul care sa vina in minte printre primele, atunci cand vorbim de executive search. Planul de dezvoltare va include si strategia de a dezvolta echipa de consultanti seniori si research-eri (n. red.: angajatii care se ocupa cu trierea si selectarea unui numar de candidati care vor sustine interviul cu recruiterii)”, afirma Damian.

Ea sustine ca a ales sefia unei companii in detrimentul consultantei independente, nu numai pentru ca firma se afla intr-un stadiu, in opinia sa, incipient, sau pentru avantajele lucrului in echipa si a capacitatii de a dezvolta si manageria o echipa, ci si pentru ca SpenglerFox ofera servicii de consultanta, un domeniu in care doreste sa evolueze.

“In acest moment urmez cursurile unei academii acreditate de coaching si imi propun sa ma dezvolt profesional si pe aceasta arie in urmatorii cinci ani”, mentioneaza managerul.

Pentru anul in curs, la cei patru angajati ai companiei, in acest moment, se vor alatura inca doi consultanti seniori si un researcher, cunoscatori ai sistemului financiar bancar sau ai ariilor tehnologice.

“Fiecare companie de executive search are atentia indreptata catre anumite industrii. Astfel, SpenglerFox, in momentul actual, are proiecte preponderent in sectoarele farma, health-care si FMCG. Insa in acest an, compania va cauta sa se indrepte si spre ariile serviciilor financiare si tehnologice”, explica Damian una din strategiile de dezvoltare a businessului.

Pentru posturile de consultanti Damian isi va axa cautarea nu numai in aria serviciilor de resurse umane, ci si in directia angajatilor specializati in consultanta in una dintre cele doua industrii vizate.

Desi in SpenglerFox se anunta schimbari la nivelul strategiei de management, Damian sustine ca nu va schimba politica de onorarii avuta de companie in acest moment, aceea de a evita contractarea prin metoda de plata success-fee (clientul plateste numai dupa ce recruiterul duce la bun sfarsit un proiect de angajare).

Managerul sustine ca acceptarea metodei de plata prin success-fee poate fi o decizie periculoasa pentru compania de executive search, intrucat o mare parte a procesului de plasare a unui manager consta in cautarea, selectarea si intervievarea candidatilor. Efortul depus si timpul consumat nu este remunerat decat in ipostaza in care managerul accepta unul dintre candidati.

"Anul trecut am intalnit companii care au lucrat prin success-fee. Niciodata nu am acceptat si nu voi accepta sa lucrez cu success-fee. Nici Stanton Chase si nici SpenglerFox nu lucreaza prin acest tip de onorarii. Sunt piete, in China sau India, in care aceasta practica e des intalnita. In schimb, in Romania, tactica success fee e mai degraba specifica companiilor care ofera servicii de recrutare”, completeaza Damian.

Cel mai intalnit mod de tarifare in executive-search este perceperea unui procent din salariul brut anual al managerului plasat. Astfel, head-hunterul poate sa incaseze si 25-30% din salariul brut anual al candidatului.

Alte metode de tarifare intalnite in executive search sunt o suma fixa pentru fiecare proiect de recrutare sau un procent din totalul veniturilor anuale ale unui candidat (incluzand bonusuri, prime etc.).

Potrivit Mihaelei Damian, suma minima facturata pentru un proiect se invarte in jurul a 12.000 de euro, in timp ce un proiect important, unde salariul candidatului plasat atinge anual cota de 150.000 de euro, poate aduce companiei de executive search si 50.000 de euro.

In privinta evolutiei pietei de executive search, managerul pastreaza un optimism moderat, afirmand ca o revenire mai pronuntata se poate produce in a doua parte a anului.

“In acest moment piata de executive search afiseaza parametri net superiori celor de la inceputul anului 2009, cand criza ne-a afectat pe toti. Acum companiile si-au regandit si reasezat bugetele si au definitivat nevoile de angajare in functii de conducere. In momentul in care se contracteaza un proiect, se stie clar ce se doreste. Anul trecut am avut proiecte care au fost abandonate, fie in faza de cautare, fie in faza de selectie sau de prezentare a candidatilor”, conchide Damian.

Damian il inlocuieste la sefia companiei de executive search SpenglerFox Romania, filiala SpenglerFox, care face parte din grupul irlandez Grafton, pe Marius Precu, cel ce a decis, in toamna anului trecut, sa paraseasca mediul corporatist si sa-si infiinteze propria firma de executive search, TheSearchers.

Pana la numirea lui Damian la sefia SpenglerFox Romania, conducerea companiei de executive search a fost asigurata, in urma plecarii lui Precu, de catre Marie Kramer, manager pe Grecia si zona Balcanilor in cadrul SpenglerFox.

Inainte de a se alatura Stanton Chase, in 2004, Mihaela Damian a mai lucrat ca director de resurse umane in cadrul retailerului de telefonie mobila Germanos si in cadrul Compaq Computer Romania, unde a detinut, vreme de noua ani, diverse functii, de la administrator de vanzari la director de resurse umane.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri