"Avand in vedere ca drumurile sunt administrate de autoritatile centrale sau locale si lucrarile de constructii ale acestora se atribuie prin licitatii publice, ancheta sectoriala va analiza structura pietei si mecanismele de functionare ale acesteia atat din perspectiva organizarii licitatiilor publice, cat si a participarii agentilor economici la acestea", potrivit comunicatului CC.

Presedintele CC, Bogdan Chiritoiu, a declarat ca piata lucrarilor de constructii de drumuri si autostrazi prezinta o importanta deosebita pentru economia nationala, beneficiind de sume considerabile alocate de la bugetul statului si din fonduri europene. "In acest context, ne-am propus sa facem o cercetare mai amanuntita pentru a stabili exact cum functioneaza aceasta piata, atat din punct de vedere al agentilor economici participanti la licitatiile publice, cat si din cel al autoritatilor contractante. De asemenea, scopul nostru este sa identificam si sa corectam eventualele practici de natura anticoncurentiala de pe aceasta piata”, a spus Chiritoiu.

Potrivit Consiliului Concurentei, piata constructiilor de drumuri si autostrazi este caracterizata printr-un grad mare de dispersie, existand un numar foarte mare de societati, atat nationale, cat si internationale si ca urmare, situatia lucrarilor de constructii de drumuri si autostrazi fiind foarte dificil de monitorizat.

"Atribuirea lucrarilor aferente acestei piete se face, de regula, prin licitatie publica, organizata de autoritatile publice, locale si centrale, beneficiare ale acestor lucrari. Datorita complexitatii si volumului lucrarilor, asocierile intre ofertanti sunt frecvente. Natura si mecanismele de functionare ale acestor asocieri reprezinta unul dintre aspectele ce vor fi analizate in cadrul anchetei sectoriale", se arata in comunicat.

Concurenta mai precizeaza ca in cadrul investigatiei pentru cunoasterea pietei, autoritatea poate solicita informatii, documente sau declaratii tuturor actorilor implicati.

Astfel, Autoritatea precizeaza ca investigatiile sunt utile pentru cunoasterea pietei si reprezinta, pe langa radiografii ale sectoarelor analizate, instrumente esentiale in activitatea oricarei autoritati de concurenta, scopul acestor studii sectoriale fiind obtinerea de informatii privind modul de functionare a unei anumite piete, precum si identificarea masurilor potrivite pentru a rezolva problemele de concurenta din domeniul analizat.