Cel mai mare importator independent de bere din Romania aloca pentru acest proiect 100.000 de euro si vizeaza 45 locatii in care sa se vanda berea Bavaria si Paulaner la halba.

“Cand am inceput sa aducem berea Bavaria in Romania, in urma cu 7 ani, piata berii de import era o adevarata aventura. Acum lucrurile s-au schimbat in sensul in care exista consumatori de bere dedicati marcilor din import. Practic, trecerea catre consumul la draft a berii Bavaria si a berii nefiltrate Paulaner este un pas obligatoriu pentru noi, pentru ca piata are acum un nivel educational mult superior celui din 2003” declara Costin Ghindea, Director General Bavarom.

Cele 45 de locatii in care Bavarom doreste sa implementeze bere la halba din import sunt locatii premium. “Pana in prezent am negociat in jur de 80% din locatii, dozatoarele urmand sa intre in piata din luna aprilie”, declara Costin Ghindea.

Investitia initiala a Bavarom este de 70.000 de euro in aparatura, restul de 30 de mii de euro fiind buget pentru marketing.

Tot in 2010, Bavaria deschide o noua nisa prin introducerea pe piata romaneasca a berii Bavaria nefiltrata fara alcool. “Berea nefiltrata fara alcool este intr-adevar o nisa, insa brandul olandez are deja notorietate in Romania, iar acest lucru ne ajuta sa dezvoltam mai usor portofoliul de produse”, declara Costin Ghindea.

Intr-o piata care a scazut cu mai bine de 11 procente in 2009, Bavarom a inregistrat o crestere de aproximativ 14 procente a cifrei de afaceri. “Practic, am ajuns aproape de estimarile noastre pentru 2009, Bavarom a atins la sfarsitul anului trecut 2.4 milioane de euro” declara Costin Ghindea. Circa 70 de procente din cifra de afaceri au fost realizate in marile conturi si distributie, iar 30 de procente o reprezinta Horeca. “Am traversat o perioada foarte grea, perioada care pare sa se prelungeasca, insa strategia noastra a vizat si vizeaza nise care pot genera volume, cu o concurenta minima. Un al doilea palier de crestere a fost alegerea stricta a partenerilor din Horeca, mai precis acele locatii care au reusit sa-si pastreze o viteza normala de rotatie a stocurilor” declara Costin Ghindea.

Cea mai importanta evolutie in cadrul gamei Bavarom au inregistrat-o bauturile din gama RTD (ready to drink) Bavaria Apple, Bavaria Peach cu o crestere de 30 de procente. Berea nefiltrata de la Paulaner a prins la fel de bine la romani, cresterea pe 2009 fiind de aproximativ 15 procente. In structura de vanzari a Bavarom 75 de procente sunt adjudecate de brandul Bavaria, 15 procente inseamna Paulaner, iar 10 procente sunt impartite de celelalte branduri, cu Sol, Dos Equis si Tsingtao in crestere de notorietate.

Bavarom Trading s-a infiintat in anul 2003 pentru activitati de import si distributie, cu preponderenta bauturi alcoolice si nealcoolice. In prezent, Bavarom Trading detine o retea de distributie activa in majoritatea zonelor importante ale tarii, cu prezenta in marile lanturi de magazine, precum: Carrefour, Cora, Real, Selgros, Billa, Mega Image, Gima, Angst, Spar , Auchan etc.