"Anul acesta nu avem in calcul sa crestem numarul de angajati. Vom recruta punctual angajati in departamentul vanzari si vom inlocui angajatii care vor pleca in acest an din Kraft", afirma Grigorescu.

Managerul de resurse umane estimeaza ca in acest an fluctuatia de personal va atinge cota de 5%, cu un procent in crestere fata de 2009, cand efectele crizei financiare asupra pietei FMCG coroborate cu procesele de retentie elaborate companie au determinat o rata a fluctuatiei de 4%, de aproape trei ori mai mica decat in anul 2008, cand aceasta ajungea la 11%.

Reprezentantii companiei apreciaza ca scaderea ratei fluctuatiei de personal are la baza nu numai contextul economic, ci si rezultatele unui plan de cariera si succesiune pe care compania il aplica tuturor angajatilor. In plus, politica de recrutare a Kraft se axeaza pe promovare interna, angajarile din exterior realizandu-se numai daca in Kraft nu exista o persoana care sa poata indeplini cerintele postului respectiv.

Planul de succesiune urmareste dezvoltarea carierei si sprijinirea talentelor din organizatie, dar, in acelasi timp, asigura necesarul de personal pentru cerintele business-ului in urmatorii ani, afirma reprezentantii companiei.

Grigorescu sustinea in 2009 ca tactica recrutarii si promovarii la nivel managerial a dat rezultate , compania reusind sa acopere cu resurse interne circa 70% din posturile vacante. “In plus, intre anii 2000 si 2007 nu am recrutat niciun manager din exterior. Toate succesiunile au fost realizate prin promovare interna”, spune el. In plus, in 15 ani de la infiintarea companiei in Romania, doar doi dintre cei 50 de membri ai bordului de conducere au fost recrutati din exterior.

In prezent, compania numara 260 de angajati a caror medie de varsta se opreste la 30 - 32 de ani. Cu toate acestea Grigorescu afirma ca Kraft Foods Romania este orientata si catre aducerea si mentinerea in companie a proaspetilor absolventi." Am avut trainee care au ramas sa lucreze in companie. Cu toate acestea, nu angajez absolventi care au trecut in doi ani prin pe la cinci angajatori. Cand le evaluez CV-urile ma uit sa vad cat timp au petrecut in companiile in care au fost angajati, si daca media de timp scade sub 2 ani per companie, atunci nu il angajez", explica Grigorescu.

In anul 2009 compania a investit 10 000 de euro in mentinerea brandului de angajator in randul tinerilor. Pe langa acest buget compania a alocat 120 000 de euro pentru trainingul angajatilor, suma alocata si in acest an. "Am pastrat bugetul de training la aceeasi valoare ca si anul trecut. De asemenea, pachetul beneficiilor extrasalariale se mentine constant in 2010", au spus reprezentantii Kraft Romania.

Pentru angajatii permanenti, in regim full time ai Kraft Foods, criza si desfiintarea fabricii din Brasov nu au muscat in 2009 din valoarea salariului fix si nici din pachetul de beneficii. “ Nu am redus nici pachetele de beneficii extrasalariale si nici sesiunile de training. [..] Bugetul mediu pentru serviciile de training variaza intre 500 si 5000 de euro per angajat iar pachetul extrasalarial contine abonament la o sala de fitness, asigurare de viata si de sanatate, cadouri pentru proaspetii pensionati si un cadou la implinirea a cinci sau zece ani in companie”, spunea Grigorescu la mijlocul anului trecut.

Pentru luna aprilie a acestui an Kraft a anuntat majorarea salariilor angajatilor, fara a preciza date despre procentul cresterilor.

"Am acordat mariri salariale si anul trecut si o vom face si in acest an. Majorarile salariale se stabilesc individual, in functie de performantele angajatului, corelate cu performantele companiei, conchide Grigorescu.

Kraft Foods Romania este una dintre cele 180 de filiale ale Kraft Foods Inc, cu venituri nete in 2008 de 42 miliarde de dolari. In anul 2009, dupa inchiderea singurei unitati de productie de ciocolata si cafea din Romania, in primul val de concedieri, finalizat in luna mai a anului trecut, 164 de angajati si-au ridicat cele 10-31 de salarii compensatorii, al caror numar a variat in functie de vechime, data plecarii si cazurile sociale. Ulterior disponibilizarii, compania a oferit servicii de outplacement.