In opinia sa, extinderea segmentelor de cladiri de birouri si de retail impune si dezvoltarea domeniilor de logistica si distributie, adica cea a sectorului imobiliar industrial. E necesara si contributia autoritatilor. Pentru a deveni un vehicul investitional interesant, un parc industrial trebuie sa aiba intre 7 si 10 hectare si sa fie situat langa o autostrada, ori acest lucru la noi este inca o problema, a mai spus Onofrei. El a mai dat exemplul soselei de centura a Capitalei, a carei modernizare este intarziata de autoritati, indepartand astfel potentialii investitori. Potrivit unui raport realizat de compania Colliers International, cererea de spatii industriale este foarte mare dar nu exista oferte care sa o satisfaca.
Stocul total de spatii de depozitare se situeaza putin peste 115.000 mp, marea majoritate a proiectelor fiind amplasate in partea de vest si de nord a orasului. Zona de nord si-a pierdut insa caracterul industrial, din cauza pretului mare al terenurilor si a interzicerii accesului camioanelor pe DN1. Zona de sud-est este mai putin cautata, desi noua autostrada spre Constanta i-a sporit atractivitatea. Pentru urmatorii cinci ani, se estimeaza ca vor fi create proiecte industriale totalizand aproximativ 800.000 de metri patrati de spatii de depozitare. In prezent, sunt in constructie sapte proiecte, cu un total de aproape 100.000 de metri patrati. Chiriile pe acest segment imobiliar au ramas la nivelul anului trecut, respectiv de 4,5-6 euro/mp/ luna, dar tranzactiile de preinchiriere pe termen lung s-au semnat la 4-5 euro/mp/ luna. Analistii spun ca datorita cresterii ofertei, exista posibilitatea ca in urmatorii trei ani, nivelul chiriilor sa scada la 4 euro/mp/luna.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: