"Variatia negativa fata de intervalul precedent este aproape in totalitate rezultata din deprecierea leului fata de moneda europeana, depreciere care a depasit anul trecut 15%", declara oficialii companiei.

In moneda locala, cifra de afaceri a companiei a fost de 1,091 miliarde lei, cu 3% sub valoarea raportata pentru anul 2008 (1,125 miliarde lei).

In ceea ce priveste vanzarile nete ale Praktiker Romania, acestea au atins in 2009 nivelul de circa 1,05 miliarde lei, in scadere cu 2,6% fata de 2008, cand s-au ridicat la aproape1,08 miliarde lei.

Potrivit Praktiker, in anul 2009 consumul si piata do-it-yourself s-au comprimat cu 25-30%.

"Restrangerea consumului, aparuta pe fondul crizei economice de anul trecut, a dus la scaderea puternica a pietei do-it-yourself. Impactul produs asupra cifrei noastre de afaceri a fost insa mult sub procentul de comprimare a pietei. In 2010, prioritatea noastra ramane continuarea planului de consolidare, cu accent pe reteaua pe care o detinem deja si pastrand o abordare selectiva a oportunitatilor de expansiune, adaptata la conditiile actuale ale pietei”, a declarat directorul general interimar al Praktiker Romania, Monica Hodor.

La nivelul de grup, Praktiker a avut in 2009 vanzari de circa 3,67 miliarde euro, cu 6,2% mai putin decat in anul precedent, valoarea EBITA ajungand la 62,8 milioane euro. "Desi nivelul indicatorului EBITA s-a situat la jumatatea celui raportat in anul precedent, el s-a pastrat in coridorul prognozat de conducerea grupului. In 2009, fondul de lichiditati de care dispune grupul Praktiker a crescut pana la 263 milioane euro, acest indicator fiind, alaturi de EBITA, una din coordonatele prioritare urmarite de grup anul trecut", mai spune Hodor.

Dintre tarile unde este prezent grupul Praktiker, Ungaria, Romania, Bulgaria si Ucraina au fost cel mai puternic afectate de recesiune si de efectele deprecierii monedelor nationale.

De asemenea, aceste tari au resimtit si efectele crizei datoriei publice aparute catre sfarsitul anului 2009 in Grecia, tara care a generat, pentru multi ani, cea mai importanta contributie la rezultatul operational al grupului Praktiker.

In schimb, in Polonia si Turcia, situatia vanzarilor arata doar o scadere usoara in 2009.

Compania Praktiker detine in prezent 26 de unitati, situate in toate regiunile tarii: Bucuresti (3 unitati), Cluj-Napoca, Ploiesti, Brasov, Bacau, Timisoara (2 magazine), Oradea, Constanta, Craiova, Tirgu-Mures, Arad, Satu Mare, Braila, Baia Mare, Iasi (2 magazine), Galati, Targoviste, Deva, Pitesti, Buzau, Piatra Neamt si Focsani.

Fondat in 1978, grupul german detine peste 400 de magazine in 9 tari din Europa - Germania, Romania, Bulgaria, Polonia, Ungaria, Turcia, Grecia, Luxemburg si Ucraina. Oferta Praktiker cuprinde peste 40.000 articole pentru casa si gradina - materiale de constructii, decoratiuni pentru interior si exterior, accesorii sanitare, articole de mobilier, unelte, produse electronice si electrocasnice, articole pentru amenajarea si intretinerea gradinii.