Lantul german de magazine de tip discount, Plus, a inaugurat deja 12 magazine in Romania si anunta investitii peste 200 milioane euro pentru a construi o retea de 120-150 magazine, a declarat directorul general al Plus Romania, Uwe Klostermann. Piata magazinelor cu preturi reduse are forta sa de atractie, in special intr-o tara unde salariul mediu pe locuitor este de aproximativ 200 euro, cu perspectiva ca in 2007 sa ajunga la peste 310 euro, mult sub media europeana.

Grupul german Plus deschide astazi ultima sa investitie, magazinul din cartierul bucurestean Crangasi. „Piata romaneasca are un mare potential, formatul magazinelor de tip discount fiind foarte putin dezvoltat“, a spus Klostermann.

Sediul si depozitul central al companiei este la Ploiesti. In urmatorii 4-5 ani, Plus isi propune sa deschida 120-150 de magazine, in orasele cu peste 30.000 locuitori, ceea ce va necesita o investitie de peste 200 milioane euro. „Vom deveni numarul unu pe piata de discount din Romania. Noi vom avea preturi mici permanent, spre deosebire de supermarket-uri care au preturi reduse doar pe perioada promotiilor“, a declarat Uwe Klostermann. Acesta a precizat ca in Germania, cota de piata a magazinelor de discount este de 40-45%, exprimandu-si speranta ca si in tara noastra se va inregistra acest procent peste cativa ani.

Magazinele Plus au o suprafata de circa 1.500 mp., din care 1.200 mp suprafata de vanzare si 300 mp suprafata de depozitare. Fiecare magazin dispune de 70-100 locuri de parcare si presupune crearea a 20-25 de noi locuri de munca. In Romania, toate magazinele Plus vor fi amplasate in cartierele de locuinte si zonele cu densitate mare a populatiei, pentru a atrage cat mai multi clienti care nu au masina.

De mentionat ca 80% din cele 1.000 de produse, in special alimentare, ale magazinelor Plus sunt produse in Romania.

Citeste si:

Plus apartine concernului german Tengelmann, care are 7.300 de magazine in 15 tari. Tengelmann a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 26,8 miliarde euro, dintre care 8,3 miliarde euro au provenit de la divizia Plus. In prezent, Plus are circa 38.000 de angajati si peste 3.680 de magazine in Germania, Austria, Spania, Portugalia, Polonia, Cehia si Ungaria.

Tot mai multe magazine cu preturi reduse

Prima companie care a promovat in comertul romanesc conceptul de magazin cu preturi reduse a fost XXL Mega Discount, parte a grupului german Rewe. Acesta mai detine in Romania retelele Selgros Cash & Carry, supermarketurile Billa si, mai recent, lantul de magazine de mici dimensiuni Penny Market. Potrivit Mediafax, fostul management si-a deschis anul acesta propria retea de magazine, cu acelasi concept. Compania miniMax Discount isi propune sa deschida in urmatorii 5-6 ani pana la 100 de magazine, valoarea totala a investitiilor fiind estimata la 75 de milioane euro. Fiecare unitate necesita 750.000 euro. O alta importanta retea de magazine cu preturi reduse este cea a companiei germane Kaufland, parte a grupului Lidl & Schwarz. Kaufland si-a propus ca in urmatorii trei-patru ani sa deschida 40 de unitati, din care 5-10 situate in Capitala, fiecare astfel de unitate necesitand o investitie situata intre 8 si 10 milioane euro, la o suprafata medie de vanzare de 3-4.000 de metri patrati.

Totalul investitiilor pe care Kaufland le va aloca in 3-4 ani depaseste suma de 300 milioane euro. Tot in acest an a mai intrat pe piata si Penny Market, divizie a grupului Rewe. Lansata in luna iunie, reteaua si-a anuntat ca plan pentru acest an deschiderea a 17 unitati in orase precum Constanta, Medgidia, Ploiesti, Campina, Craiova, Focsani, Rosiorii de Vede, Caracal, Alexandria, dar si Tecuci, Barlad, Onesti, Ramnicu Sarat, Calarasi, Giurgiu si Tulcea. Valoarea investitiei pentru un magazin este de aproximativ 1,2 milioane euro, suma care acopera terenul, cladirea si utilitatile. Planurile pe termen lung ale companiei vizeaza deschiderea a 15-20 de magazine pe an. O alta retea deja prezenta pe piata este Profi, detinuta de grupul franco-belgian Louis Delhaize, care opereaza si hypermarketurile Cora. Profi s-a concentrat in exclusivitate asupra oraselor din Transilvania si Banat, ajungand sa aiba in acest moment peste 20 de unitati. Investitia medie pentru un magazin Profi se ridica la 800.000 euro, suma care acopera terenul si amenajarile.