Firma Flanco a iesit pe piata cu o noua promotie, valabila pana la sfarsitul anului, menita sa-i atraga pe romanii care isi doresc produse electrocasnice, dar nu au bani sa le cumpere. Deocamdata. In esenta, campania se rezuma la sloganul Iei acum produsul si platesti la anul.
Apropierea perioadei Sarbatorilor de iarna pune pe jar orice comerciant, pentru ca este stiut ca in luna decembrie romanii cheltuiesc cei mai multi bani, comparativ cu restul anului. Potrivit expertilor pietei de retail, in decembrie 2004 s-au vandut electronice si electrocasnice in valoare de peste 300 milioane de euro.

Aflata intr-o competitie acerba cu Altex si Domo, firma Flanco a gasit o noua modalitate de a atrage clientii, rezolvandu-si totodata si o problema legata de cash flow. Concret, prin aceasta oferta, Flanco isi muta o parte din incasari din noiembrie si decembrie in februarie si martie, luni in care vanzarile oricum scad in fiecare an.

Simplu si la obiect

Cei care doresc sa beneficieze de oferta amintita trebuie sa urmeze o procedura relativ simpla: merg la unul dintre magazinele Flanco cu o copie dupa actul de identitate si o adeverinta din care rezulta de ce venituri dispun, semnata de conducerea companiei la care lucreaza, sau talonul de pensie, aleg produsul dorit si pleaca acasa cu el fara a plati nimic pe loc. Dupa doua luni de la data cumpararii, cumparatorul trebuie sa se decida cum opteaza sa plateasca: cu banii jos sau in rate. Daca plateste pe loc, pretul va fi cel care era afisat la raft in momentul in care a luat produsul. Atentie: produsul odata luat de pe raft nu mai poate fi returnat - ori il cumperi, ori il cumperi...

Inca o amanare

Daca se opteaza pentru credit, clientului i se calculeaza rata lunara si i se ofera un bonus: beneficiaza de inca o luna de gratie. In plus, in oferta Flanco se arata ca, pe durata creditului, clientii mai au dreptul si la o rata gratuita, pe care o va plati Flanco. Alegerea lunii in care nu plateste ramane la latitudinea clientului. Creditele sunt acordate prin societatea de intermediere Credisson. Pentru o perioada maxima de creditare de cinci ani dobanda este de 23,9%, iar comisionul de 8,9%. Pe perioade mai scurte, dobanda reala poate ajunge insa si la 37%.
Se acorda credite intre 500 si 12.000 RON, in functie de veniturile clientilor. O conditie obligatorie este ca solicitantul sa aiba un venit minim de 250 RON in cazul salariatilor si de 200 RON in cazul pensionarilor.

Concurenta: creditul de nevoi personale

In legatura cu noua oferta, directoarea de marketing de la Flanco, Violeta Sarbu, ne-a declarat: De pe urma acestei promotii, firma noastra va castiga mai putini bani decat daca nu am fi facut-o, insa politica noastra este sa castigam pe seama cresterii vanzarilor, si nu pe seama preturilor. Vanzarea cu plata in rate, cu incheierea contractului chiar in magazin, a devenit o moda in ultimii ani. Avantajul cumparatorului este ca nu pierde timp. Incheie contractul de creditare pe loc, in magazin, si pleaca acasa cu produsul dorit. Operatiunea are insa si dezavantaje. Dobanzile si comisioanele practicate in aceste lanturi de magazine sunt mult mai mari decat cele bancare.

Castigi timp, dar pierzi bani

Sa luam un exemplu. Pentru un frigider care costa 599 RON, cel care il cumpara cu plata in rate prin sistemul descris mai sus va plati in total, in cei cinci ani, 1.035 RON. In schimb, daca aceeasi persoana s-ar duce la o banca si ar lua un credit pentru nevoi personale, situatie in care banca nu te intreaba ce faci cu banii, si ar cumpara acelasi produs, ar avea de rambursat 835 RON.

Calculul a fost facut pentru o dobanda de 14% pe an la credit acordat in lei, insa pe piata au aparut si credite cu dobanzi de 11%. Este adevarat ca o serie de produse bancare, printre care si creditele pentru nevoi personale, au intrat in competitie cu programele noastre. Totusi, bancile nu sunt destul de flexibile pe acest segment, iar oamenii prefera in continuare sa cumpere produse fara prea multe drumuri si formalitati, a afirmat Violeta Sarbu.

In ce priveste impactul pe care il au noile norme de creditare prin care BNR incearca sa tempereze creditarea pentru consum, directoarea de marketing de la Flanco ne-a spus: Activitatea noastra nu a fost afectata pentru ca am respectat si inainte regulile impuse de Banca Nationala, asa ca nu ne-a fost greu sa ne adaptam.

Spot publicitar interzis dupa difuzare

Consiliul National al Audiovizualului a decis, joi, sa opreasca de la difuzare toate spoturile din campania de promovare a companiei Flanco care fac referire la dezastrele naturale si la posibilitatea de a achizitiona produse cu plata peste un an (anterioara celei mentionate mai sus). Decizia a fost luata in urma unei reclamatii formulate de o companie concurenta, Altex.

Membrii Consiliului au fost nemultumiti de nceputul acestor spoturi, care sugereaza faptul ca ar putea exista, n decurs de un an, dezastre naturale ce ar permite cumparatorilor sa nu mai plateasca pentru produsele achizitionate. In plus, spotul poate baga in sperieti publicul vizavi de posibilitatea aparitiei unor dezastre naturale.

Opinia impricinatului:
Flanco International apreciaza drept fara subiect decizia Consiliului National al Audiovizualului (CNA) de a opri de la difuzare toate spoturile companiei care fac referire la dezastrele naturale si la posibilitatea de a achizitiona produse cu plata anul viitor.

Spoturile publicitare n cauza faceau referire la o campanie promotionala derulata de Flanco n luna septembrie. Dupa ncheierea campaniei, firma a ncetat sa mai difuzeze aceste spoturi. Altex s-a trezit prea tarziu, ne-a declarat Violeta Sarbu, directorul de marketing de la Flanco.

Nu greseste cine cere...
1. Flanco
Produs: frigider
Pret: 599 RON
Suma returnata in 5 ani: 1.035 RON
2. Banca
Credit pentru nevoi personale: 599 RON
Produs: frigider
Suma returnata in cinci ani: 835 RON
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri