Vanzarea activitatilor din cele doua tari est-europene, care ar putea aduce mai mult de 500 milioane dolari, a fost ceruta de Comisia Europeana ca o conditie a procesului de preluare a producatorului de ciocolata Cadbury, arata NewsIn.

Comisia a aprobat tranzactia de 11,5 miliarde dolari in ianurie, dar in documentul de evaluare a impactului asupra concurentei din pietele UE se preciza ca aceasta preluare genereaza riscuri in ceea ce priveste competitia in piata producatorilor de ciocolata in Polonia si Romania.

Astfel, producatorul american Kraft Foods s-a angajat sa cedeze activitatile Cadbury din domeniul ciocolatei din Romania, precum si pe cele din sectorul produselor de cofetarie sub marca Wedel din Polonia, pentru a primi autorizatia Comisiei Europene de preluare a Cadbury.

Afacerea Cadbury din Polonia, sub brandul Wedel Polska, a fost achizitionata in 1999 de la PepsiCo pentru 76,5 milioane dolari.

In Romania, Cadbury a cumparat in 2007 o participatie de 93% in cadrul celui de-al doilea producator de ciocolata din tara, Kandia-Excelent. Firma din Romania avea o cota in piata de ciocolatei de 24% si era lider pe segmentul de bomboane, cu 32% din piata.

Cu marcile sale cele mai importante de ciocolata, precum Milka, Côte d'Or si Toblerone, Kraft este prezenta in cea mai mare parte a tarilor UE, cu exceptia Marii Britanii si Irlandei, unde clientii au ramas fideli ciocolatei britanice traditionale Cadbury (Dairy Milk).

Irene Rosenfeld, CEO-ul gigantului american Kraft Foods, unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata dulciurilor, a avut in 2009 castiguri de 26,3 mil. dolari, cu 41% mai mult decat in 2008, ca urmare a contributiei sale la preluarea Cadbury.

Sah mat: Kraft cumpara Cadbury. Ce se va intampla cu afacerile din Romania?

Sah mat: Kraft cumpara Cadbury. Ce se va intampla cu afacerile din...