Wall-Street a vizitat cinci magazine de bricolaj din Capitala pentru a vedea care sunt cele mai ieftine si mai scumpe masini de gaurit (bormasini) pe care le pot achizitiona romanii, mari amatori de bricolaj, o piata care s-a ridicat anul trecut la peste doua miliarde de euro.
Cea mai buna oferta de bormasini din Capitala, potrivit analizei Wall-Street, in functie de numarul brandurilor si modelelor oferite, se gaseste in magazinului bauMax, o investitie de 10 mil. euro inaugurata la inceputul anului in cadrul centrului comercial Sun Plaza (zona Piata Sudului).

Cea mai ieftina bormasina cu percutie din oferta magazinului de bricolaj are un pret de 34,99 lei, iar cel mai mic pret al unei bormasini cu acumulatori este de 54,9 lei.

La polul opus, cea mai scumpa bormasina din oferta magazinului,
dedicata uzului casnic, are un pret de 1.199 lei si dispune si de o functie de insurubare.

Preturile la masinile de gaurit avanseaza in functie de brandul produsului.
Astfel, cel mai accesibile branduri din cadrul bauMax sunt OK, Einhell sau Skil, in vreme ce brandurile cu un pret mai ridicat sunt Bosch, Black & Decker, Makita si Metabo. Preturile pentru o bormasina Skil incep de la 130-140 de lei, in vreme ce o bormasina Makita, Black & Decker sau Metabo poate costa 600-800 de lei.

In cadrul celorlate patru magazine de bricolaj (Praktiker, Hornbach, Obi si Dedeman) vizitate de Wall-Street, oferta de branduri de masini de gaurit este aproape la fel de numeroasa ca in bauMax, insa unitatea din cadrul Sun Plaza “le bate” pe celelalte in privinta numarului de produse.

In cadrul magazinului Hornbach, printre brandurile de masini de gaurit care nu apar in bauMax se numara Mac Allister si Pattfield. Desi oferta de produse este mai saraca fata de bauMax, cea mai scumpa bormasina din Hornbach costa 1.399,9 lei si apartine Makita.

Daca in cadrul magazinului Praktiker, cei interesati sa achizitioneze o bormasina gasesc aceleasi marci ca in bauMax, la preturi comparabile, maginele Obi si Dedeman au in oferta si produse cu brandul CMI (Germania), DeWalt (parte a Black & Decker) si Panzer (Asia).

In vreme ce bormasinile CMI si Panzer costa sub 100 de lei, pentru o masina de gaurit DeWalt cumparatorii trebuie sa scoata din buzunar si peste 500 de lei.

Bormasinile sunt uneltele care prind foarte bine in randul romanilor, avand in vedere inclinatia acestora catre bricolaj. Un studiu comandat in toamna anului trecut de Robert Bosch SRL, filiala locala a grupului german Bosch, arata ca doua treimi din romani aleg sa se recreeze prin intermediul activitailor de bricolaj, in detrimentul iesitului in oras sau a mersului in concediu.

“32,4% din cei chestionati au fost persoane cu venituri mari.
Peste 66% din din respondentii cu venituri mari au raspuns ca prefera sa se ocupe personal de reparatiile de mica anvergura si de proiectele pentru decorarea caminului. Pentru 59,7% din aceasta categorie de respondenti, „do-it-yourself-ul’’ a devenit o alternativa atractiva la activitatile de recreere, precum iesitul in oras sau mersul in vacanta si folosesc o parte importanta a timpului liber pentru a-si infrumuseta casa si gradina”, spun reprezentantii Robert Bosch SRL, cu afaceri de afaceri de 80,6 milioane de euro in 2008, in crestere cu 9,5% fata de 2007, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finante.

Cei mai multi din respondentii cu venituri mari au declarat ca fac personal mici reparatii, lucrari de gradinarit, varuit sau montarea tablourilor pe pereti.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri