Din presa straina vin tot mai multe semnale care vorbesc despre dorinta companiei auto franceze Renault de a prelua uzina Daewoo din Craiova. Dupa ce saptamana trecuta publicatii din Franta au anuntat acest lucru, acum este randul presei britanice sa anunte preluarea aproape sigura a uzinei. Daca tinem cont ca oficiali ai Renault au facut, vara aceasta, vizite de lucru, neobisnuite in lumea auto, la uzina din Craiova, se pare ca preluarea acesteia de catre constructorul francez reprezinta aproape o certitudine.

Renault este tot mai aproape de achizitionarea fabricii Daewoo de la Craiova, se arata intr-un articol din editia electronica a saptamanalului britanic „The Business“. „Renault intentioneaza sa preia uzina romaneasca pentru a-si extinde liniile de fabricare a modelului sau Logan. Vanzarile peste asteptari ale modelului realizat la Pitesti au determinat constructorul francez sa doreasca extinderea liniilor de fabricatie pentru acest model. Renault are un obiectiv de vanzari de un milion de Logan-uri pana in 2010, aceasta fiind motivul principal pentru care fabricantul auto vrea sa preia unitatea de productie de la Craiova“, scrie „The Business“.

Fostul presedinte al Renault, Louis Schweitzer, fixase in 1998 un obiectiv de 4 milioane de vehicule pentru 2010 (din care constructorul a vandut 2,4 milioane in 2004). Aceasta inseamna ca vanzarile Loganului vor constitui circa 25% din cele ale Renault. Vanzarile de automobile Logan au contribuit la cresterea veniturilor constructorului francez cu 2,9%, in primele noua luni ale acestui an, comparativ cu intervalul similar din 2004.

Conform saptamanalului britanic, producatorii de automobile General Motors si Ford sunt, de asemenea, interesati de preluarea uzinei de la Craiova, dar francezii de la Renault sunt considerati a fi pe prima pozitie in aceasta cursa.

Uzina de la Pitesti nu face fata cererii

Faptul ca Renault are nevoie de noi capacitati de productie in Romania este certificat de faptul ca productia uzinei de la Pitesti este limitata. Ea nu poate depasi in acest an cifra de 175.000 de unitati. De altfel, obiectivul fabricii este de 200.000 de autovehicule in 2007, urmand ca productia sa fie majorata pana la 235.000 de unitati in anul 2008.

Tot la Pitesti sunt fabricate elemente ale Loganului care sunt asamblate in uzine din alte tari. Pana in prezent, Loganul se fabrica in Rusia, Columbia si Maroc.

Pe lista de asteptare se afla Iran, Brazilia si India. In Rusia se vor produce 60.000 de unitati pe an, in Columbia 15.000 masini, iar in Maroc 30.000 de Loganuri. Analistii pietei auto spun ca atat capacitatile existente, cat si cele viitoare nu vor permite Renault sa produca 1 milion de autovehicule in 2010.

De aceea, este necesara extinderea capacitatilor existente, sau gasirea unor noi fabrici. Renault are in vedere si construirea unei uzine in China.

Citeste si:

Totusi, analistii apreciaza ca achizitionarea fabricii de la Craiova ar fi cea mai usoara cale pentru a se dezvolta. Aceasta deoarece uzina este una moderna, are o mana de lucru calificata si mai ales ieftina.

Autoritatile tac malc

Autoritatile romane nu vor sa declare nimic despre eventuala preluare a Daewoo Craiova de catre Renault.

Analistii auto spun ca aitudinea poate fi justificata prin faptul ca nu se reuseste nationalizarea fabricii. Analistii spun ca s-a ajuns initial la un acord cu creditorii fostului Daewoo, dar acestia au ridicat pretul imediat ce au vazut ca fabrica de la Craiova are pretendenti.

Deocamdata productia de la Uzina din Craiova nu a fost oprita, deoarece General Motors DAT a prelungit licenta de fabricatie a modelelor Daewoo la acesta uzina, pana la inceputul lunii ianuarie.

Goshn va decide

Strategia de dezvolatare a Renault va fi prezentata de catre presedintele Renault, Carlos Goshn, in februarie.

Cunoscut sub porecla de „ucigas al costurilor“, Goshn este cel care a salvat Nissan de la falimant, dar in acelasi timp a fost unul dintre cei care nu au crezut in proiectul Logan.

In cursul acestui an, presedintele Renault a venit la Bucuresti, unde s-a declarat multumit de vanzarile Logan, declarand insa ca principalul scop al oricarei uzine a grupului Renault este de a obtine profit. Renault se pare ca va indeplini, pentru prima oara in acest an, de la privatizarea uzinei in 1999, tinta de a obtine profit.