Scaderile profitului inregistrat de cei mai multi agenti economici si scaderea valorii investitiilor in birouri noi si HoReCa, au determinat si scaderea vanzarilor de produse profesionale de igiena si echipamente de curatenie. In acest context, cifra de afaceri a Holdmann, companie prezenta pe piata de profil de 16 ani, a scazut cu peste 42% in 2009, pana la 3,9 mil. euro.

"Scaderea cifrei de afaceri se datoreaza faptului ca principalele industrii din care provin clientii nostri: auto, constructii si HoReCa au avut scaderi chiar si mai mari de 50% anul trecut”, declara Razvan Nechita, directorul general al companiei.

Astfel, Holdmann a adoptat o serie de masuri de eficientizare a business-ului printre care consultanta externa pentru managementul situatiilor de criza / controlul costurilor, externalizarea sistemului logistic si suport oferit echipei de vanzari si reducerea personalului cu 20%, pana la un numar de 108 angajati.

Potrivit lui Nechita, ca urmare a masurilor luate productivitatea pe salariat a crescut cu 41%, iar profitabilitatea s-a majorat cu 40 % in primul trimestru al acestui an fata de aceeasi perioada a anului 2009.

Din totalul cifrei de afaceri pe 2009, ponderea echipamentelor igienico-sanitare a fost de 36%, in timp ce consumabilele igienico-sanitare au fost in proportie de 64%.

Holdmann isi propune pentru acest an o crestere de 10% a afacerilor, pana la 4,3 mil. euro.

Holdmann este o companie cu 100% capital privat romanesc, fondata de omul de afaceri Razvan Nechita in 1994. Compania are in prezent un portofoliu de peste 5.000 de clienti si 10 reprezentante zonale.