Grupul german a raportat vanzari nete de 36,6 mil. euro pentru piata locala, in primele trei luni ale acestui an, in scadere cu 18,8 fata de perioada similara a anului trecut, dar si un declin cu 20,6% a afacerilor in magazinele mai vechi de un an.

Comparativ, vanzarile din Grecia au totalizat 51,9 mil. euro in primele trei luni ale anului, in scadere cu 5,2% fata de perioada similara din 2009, in vreme ce vanzarile din Polonia s-au ridicat la 40,1 mil. euro, in urcare cu 8,8%. Totodata, Praktiker Romania are 26 de magazine in Romania, in vreme ce in subsidiarele germanilor din Grecia si Polonia au 11, respectiv 21 de magazine.

Reprezentantii Praktiker Romania apreciaza ca scaderea vanzarilor din primul trimestru s-a datorat celei mai nefericite perioade prin care a trecut piata de bricolaj de la inceputul crizei economice.

“Primul trimestru al acestui an a fost perioada in care piata do-it-yourself a resimtit cel mai puternic efectele crizei economice. Dupa o scadere de 25-30% a pietei inregistrata anul trecut, cererea pentru produsele din oferta destinata amenajarii locuintei a continuat sa se reduca in intervalul ianuarie – martie 2010, fiind influentata in primul rand de scaderea pronuntata a consumului.Totodata, accesul la finantari a fost mult mai limitat. Acestor cauze li s-a adaugat un sezon rece prelungit, care a acoperit o perioada mult mai mare decat in anii trecuti”, spune Dan Todor, director de marketing Praktiker Romania.

Retailerul de bricolaj a inaugurat anul trecut un singur magazin pe piata locala, la Focsani, dupa ce in 2008 a deschis cinci locatii.

“Pe fondul schimbarilor economice nefavorabile, compania s-a concentrat in 2009, printre altele, pe concentrarea pe consolidarea retelei de magazine, dar a pastrat in acelasi timp o atentie activa pe acele oportunitati de expansiune ce corespund stadiului actual de dezvoltare al companiei”, mentioneaza Todor.

Praktiker Romania a inregistrat vanzari nete de 247,7 mil. euro anul trecut, in scadere cu 15,3% fata de 2008.

Piata locala de bricolaj a scazut anul trecut pana la circa doua miliarde de euro, cei mai importanti jucatori fiind Praktiker, Dedeman, Bricostore, bauMax, OBI sau Hornbach.