“Intentionez sa mai investesc in imobiliare in zona montana. Deoarece bancile nu finanteaza proiectele imobiliare, cred ca in viitorii doi ani cererea va fi mai mare ca oferta”, a declarat pentru Wall-Street Violeta Moraru (foto).

Fara a oferi detalii in legatura cu valoarea investitiilor alocate pentru acest segment, Moraru a precizat ca intentioneaza sa demareze proiectul fie anul acesta, fie in 2011.

Nu este insa exclus ca proiectul imobiliar al familiei Moraru sa fie situat in zona Azuga, acolo unde a fost pusa in functiune la sfarsitul anului trecut noua fabrica a companiei Azuga Waters. Primul brand al companiei, Azuga Apa de Izvor, este prezent in retail incepand cu luna ianuarie. Azuga Apa de Izvor are ca sursa un izvor de colectare aflat in localitatea Azuga, la 7 kilometri distanta de ultima asezare umana.

“Mizam pe extinderea brandului Azuga Apa de Izvor in acest an. In acest sens am alocat un buget de investitii de peste 4 mil. euro intr-o noua unitate de productie pentru Azuga Waters, situata in judetul Covasna, respectiv in campania de comunicare”, afirma Violeta Moraru.

Potrivit acesteia, productia in noua fabrica Azuga Waters va incepe in aceasta vara, unitatea urmand sa aiba 25 de angajati. Moraru se asteapta ca pana la finalul acestui an, brandul Azuga Apa de Izvor sa atinga o cota de piata de 3%.

Moraru declara ca a luat decizia de a infiinta o noua companie specializata in productia de ape minerale pe fondul existentei unor facilitati de productie moderne si a unei retele de distributie, astfel incat preluarea unui jucator existent nu i-ar fi aduc niciun avantaj suplimentar.

“Un antreprenor care vrea sa intre in aceasta industrie trebuie sa cunoasca in primul rand specificul pietei de apa minerala si a consumatorului caruia se adreseaza. Apoi trebuie sa creeze un brand care sa-l diferentieze de ceilalti producatori. Daca este sigur ca are un brand cu potential, atunci poate sa investeasca in capacitate de productie si in crearea unei retele de distributie si marketing. Profitabilitatea este destul de redusa, de aceea este necesara dezvoltarea unor volume mari”, explica Moraru.

In opinia sa, este mai corect sa investesti in timp de criza, intrucat acum, cand pot fi observate toate obstacolele, poate fi stabilita o strategie corecta a companiei.

Una dintre tendintele observate in industria apelor minerale, evaluata la peste 300 mil. euro, a fost orientarea spre ambalaje mari, de apa plata, tendinta de migrare catre segmentul economic urmand sa continue si anul acesta.

In ceea ce priveste valoarea pietei de ape minerale, Violeta Moraru considera ca “in cel mai bun caz va ramane constanta, la nivelul din 2009”.

Pe de alta parte, Moraru intentioneaza sa creasca cota de piata a Perla Covasnei pana la 8% in urmatorii cinci ani, in prezent aceasta situandu-se la aproximativ 2%. Potrivit Violetei Moraru, Perla Covasnei a raportat afaceri in crestere de peste 20% in 2009, comparativ cu 2008, cand compania a avut o cifra de afaceri de 20 mil. lei (5,4 mil. euro).

Cele mai importante companii in industria apelor minerale sunt in prezent Romaqua (imbuteliatorul Borsec), Coca-Cola HBC Romania (Dorna) si European Drinks (Izvorul Minunilor), industria apelor minerale fiind printre putinele in care investitorii romani detin ponderea cea mai mare.

Valerii si Violeta Moraru au vandut la inceputul lui 2009 70,7% din actiunile producatorului Bere Azuga catre Ursus Breweries pentru suma de 7,15 mil. euro.

Radiografia tranzactiei Ursus - Bere Azuga. Cine mai vinde in industria berii?

Radiografia tranzactiei Ursus - Bere Azuga. Cine mai vinde in...