O patrime dintre respondenti au resimtit o schimbare semnificativa in mediul de lucru dupa schimbarea din functie a superiorului direct iar 22,3%, dupa dezvoltarea si implementarea unei noi linii de business.

“Un aspect emblematic pentru anul 2009 a fost schimbarea de management in multe din companiile din mediul de business romanesc. Fie ca a fost o decizie individuala, fie ca a fost impusa de catre top management, aceasta schimbare poate fi o consecinta a regandirii business-ului si a cautarii de noi solutii si strategii cu oameni mai potriviti, in masura sa obtina performanta dorita. Un exemplu elocvent este cel practicat de tarile occidentale care apeleaza la experienta si know-how-ul unui manager de criza in perioadele mai grele pentru un business. Un alt exemplu ar fi promovarea angajatilor interni pe functii de conducere ca o recunoastere a fidelitatii lor si a experientei acumulate in acea companie. Alte companii au preferat sa apeleze la head-hunting si sa aduca in echipa cei mai buni oameni de la competitive”, afirma realizatorii studiului.

Un procent de 40,2% au semnalat faptul ca situatia s-a imbunatatit usor in urma schimbarilor care au avut loc in interiorul companiilor.

Atunci cand au fost nevoiti sa indice cateva dintre caracteristicile esentiale ale unui manager care implementeaza un proces de schimbare, respondentii au afirmat in proportie de 62% ca acesta trebuie sa fie competent, responsabil (50,6%) si vizionar (39%). La polul opus, cel mai putin importante calitati ale unui manager sunt capacitatea de a stabili relatii de proetenie (8,6%), loialitatea (5,2%) si auto-disciplina (8,6%).

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ de 439 de de respondent active in companii medii si mari, nationale sau multinationale.

Top 5 tendinte pe piata fortei de munca in 2010

Top 5 tendinte pe piata fortei de munca in 2010