Navigatia a fost oprita in data 10 mai 2009.

Pentru retehnologizarea ecluzei au fost necesare trei perioade de oprire a navigatiei, cu lucrarile principale grupate si ele pe trei "Obiecte", corespunzator zonelor principale de amplasare a echipamentului in ecluza, si anume: 04.06.2007 - 15.09.2008 (Obiect 1 - Cap intermediar), 01.05.2009 - 01.05.2010 (Obiect 2 - Cap amonte), 01.04.2011 - 31.12.2011 (Obiect 3 - Cap aval), potrivit NewsIn.

S-a convenit cu partenerul sarb utilizarea alternativa a celor doua ecluze identice, Portile de Fier I si Djerdap I, cu termene si grafice bine stabilite si respectate. Prin realizarea acestor lucrari se urmareste cresterea sigurantei in functionare a echipamentelor si siguranta navelor in procesul de tranzitare. Proiectul este de importanta nationala si regionala. Conform graficului de executie, lucrarile de reabilitare a ecluzei au inceput in 2006 se vor incheia in data de 31.05.2013. In perioada 2006-2010, lucrarile au fost finantate exclusiv din surse proprii Hidroelectrica”, se arata intr-un comunicat al Hidroelectrica - Sucursala Portile de Fier.

Sistemul Hidroenergetic si de Navigatie Portile de Fier I a fost aprobat prin HCM 815/1964 in scopul utilizarii potentialului hidroenergetic al Dunarii pe sectorul amenajat, asigurarii fluidizarii navigatiei internationale pe zona cataractelor si reducerii costurilor transportului fluvial.

Indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investitii ,,Lucrari de reabilitare a ecluzei romane din cadrul Sistemului Hidroenergetic si de Navigatie Portile de Fier I“ au fost aprobati prin HG nr.956/15.06.2004. Licitatia pentru realizarea lucrarilor a fost castigata de SC Romenergo SA la data de 6 iunie 2006.