Ice-tea-ul este pe val
Segmentul care a cistigat cel mai mult in popularitate anul trecut a fost ice-tea-ul. Vinzarile ceaiului cu gheata au crescut in 2004 de aproximativ cinci ori fata de 2003, ajungind la un volum de peste 13 milioane de litri in 2004.
O alta surpriza de pe piata de profil se refera la consumul de siropuri, care a revenit spectaculos dupa aproximativ sapte ani. Rata de crestere pe acest segment a fost de 35%. In ceea ce priveste bauturile racoritoare carbogazoase, piata a crescut cu aproximativ 2,5%.
O alta nisa de piata care se dezvolta vizibil este cea a sucurilor naturale si a nectarurilor, vinzarile crescind in medie cu 35%. De asemenea, reprezentantii ANBR se asteapta la acelasi trend si anul acesta.
Cola, in topul aromelor
In materie de gusturi, se pare ca romanii au ramas fideli aromelor traditionale: cola si portocale. Astfel, pe segmentul cola cresterea semnalata a fost de 20 de procente, in timp ce iubitorii de suc de portocale care s-au bucurat de gustul preferat au fost cu 7,5% mai multi. Este posibil ca piata bauturilor racoritoare sa fie influentata de cresterile de preturi cauzate de cresterea taxelor la importurile de rasina si zahar. De asemenea, cresterea preturilor la utilitati va avea un impact asupra costurilor producatorilor.
Cresteri de pret
Pe piata bauturilor racoritoare volumul vinzarilor este influentat in principal de doi factori: timpul si costurile materiei prime. Producatorii din industrie apreciaza ca anul acesta ar putea fi influentati de eventuale cresteri de preturi cauzate de majorarea taxelor la importurile de rasina si zahar. De asemenea, scumpirea utilitatilor va avea un impact asupra costurilor producatorilor.
Vinzarile Coca Cola au crescut cu 8%
Coca-Cola Hellenic Bottling Company a vindut anul trecut in tara noastra 106 milioane de navete unitati (aproximativ 602 milioane de litri), cu 8% mai mult decit in 2003. Romania a performat bine in cursul anului 2004 si in cursul ultimului trimestru, datorita unei foarte bune executii in piata si continuei imbunatatiri a performantelor in domeniul apelor minerale, se arata in comunicatul catre investitorii internationali emis de Coca-Cola HBC. Imbunatatirea mixului de vinzare si a structurii de preturi a contribuit decisiv la succesul operatiunilor din Romania.
La nivel organizational Coca-Cola HBC a inregistrat in 2004 o crestere a volumului de vinzari de 4% fata de anul precedent.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: