“Inca de la inceputul crizei am declarat ca aceste momente dificile ofera noi oportunitati de dezvoltare a business-ului, iar rezultatele extraordinare din acest an, care le continua pe cele din 2009, ne confirma acest lucru. In primele patru luni am dublat exporturile si am intrat pe pietele din Vietnam, Argentina si Lituania, astfel ca in prezent exportam in 32 de tari. Vanzarile din Romania s-au majorat in primele patru luni cu doar 4%, insa in luna aprilie am obtinut o crestere de circa 20%, iar din estimarile noastre vom atinge in acest an o cifra de afaceri de circa 35 milioane euro, nivel superior celui din 2008”, a declarat Adrian State (foto), directorul general al Den Braven Romania.

El a precizat ca majorarea volumului de vanzari din Romania a fost determinata, in principal, de extinderea portofoliului de clienti, compania inregistrand in perioada ianuarie-aprilie 2010 un numar suplimentar de peste 100 de clienti, fata de numarul mediu din primele patru luni ale anului anterior.

Compania si-a bugetat pentru anul 2010 o productie de 13,5 milioane de tuburi de spuma poliuretanica, comparativ cu circa noua milioane de tuburi produse in 2009, ceea ce reprezinta o crestere a productiei de peste 50%.

Potrivit lui Adrian State, un alt argument care va sustine cresterea business-ului local al Den Braven, il reprezinta intrarea pe piata cu produse noi, cel mai recent dintre acestea fiind sistemul de spuma poliuretanica rigida, utilizata la termo-fono-hidro izolatii in constructii, produs care poate inlocui orice sistem clasic de termo-fono-hidroizolatii, reduce costurile de aplicare pe metru patrat si costurile energetice si, in plus, poate fi aplicat pe orice tip de suprafata.

“Sistemele de spuma rigida reprezinta cea mai moderna solutie pentru termo-fono-hidroizolatii si estimam ca vom avea vanzari de peste 500.000 de euro in urmatoarele 12 luni, dupa ce produsul va fi promovat. Noi am fost mereu constienti ca solutiile alternative pot reduce efectele crizei si chiar am recomandat oficialilor Ministerului Dezvoltarii si Turismului folosirea adezivului poliuretanic pentru polistiren in proiecte de reabilitare termica, produs de cinci ori mai ieftin si mai rapid de pus in opera, fata de un mortar adeziv pe baza de ciment si, in plus, de 100 de ori mai usor pe metru patrat. Cu toate acestea, reprezentantii ministerului nu au fost interesati de un produs care reduce costurile totale de reabilitare termica cu circa 20% asa cum am demonstrat, nefiind interesati de promovarea de solutii alternative, care sa coste mai putin si sa fie mai eficiente, decat in mod declarativ”, a afirmat Adrian State.

Exporturile de spuma poliuretanica, prncipalul produs al companiei, cu o pondere de circa 90% in totalul exporturilor, au crescut de 2,4 ori in primele patru luni, la 4,1 milioane de euro, comenzile cele mai mari provenind din Austria, Italia si Polonia. In acelasi interval, vanzarile interne de spume poliuretanice au avansat cu 6%, insa in luna aprilie piata locala a inceput sa dea semne de revigorare, volumul vanzarilor majorandu-se in aceasta luna cu aproximativ 30%.

Filiala din Republica Moldova a companiei a inregistrat o contractie de circa 10% in primele patru luni, la 420.000 de euro, comparativ cu nivelul de 470.000 de euro consemnat in aceeasi perioada din 2009.

Vanzarile totale ale Den Braven Romania au atins in 2009 un nivel de 30,8 milioane de euro, valoare care include si rezultatele filialei din Republica Moldova, in scadere cu 8% fata de 2008, in conditiile in care vanzarile de materiale de constructii din Romania s-au redus cu 30%-50%, iar compania a renuntat sa livreze unor firme care nu prezentau increderea ca pot sa isi achite facturile la timp.

In 2009, cresterea cu 15% a vanzarilor totale de spume poliuretanice, care au totalizat 15,4 milioane de euro, au ridicat cota de piata a companiei pe segmentul business-to-business la 56,5% (fata de 48,5% in 2008), in timp ce, pe segmental do-it yourself, cota de piata s-a marit la 50,5% (comparativ cu 47,5%, in anul precedent).

Exporturile de spume poliuretanice au avansat anul trecut cu 54% in volum si cu 43% ca valoare, pana la 10,6 milioane de euro, in timp ce exporturile totale ale companiei au crescut cu 33%, la 12,1 milioane de euro.

Grupul Den Braven, infiintat in anul 1974, in Olanda, detine 11 unitati de productie la nivel mondial si deruleaza activitati in peste 100 de tari de pe patru continente, fiind specializat in productia si distributia izolantilor profesionali pentru constructii, industria geamului termoizolant si auto, precum si pentru utilizatori casnici.