Reteaua germana OBI, parte a grupului Tengelmann, care a intrat pe piata locala de bricolaj in toamna lui 2008, si-a bazat strategia de extindere, derulata pana in prezent pe deschiderea de magazine in parcuri de retail in care se afla si un hypermarket Real.
Hipermarketurile Real fac parte tot dintr-un grup german, Metro, prezent pe piata locala si prin intermediul Metro Cash & Carry, cel mai mare jucator din comert, respectiv Metro Punct, un nou format de comert.

Totodata, OBI a beneficiat de fiecare data cand a deschis un magazin de infrastructura construita si cu banii retelei de hipermarketuri.

Retailerul de bricolaj detine in prezent cinci magazine pe piata locala, care au suportat investitii totale de 25 mil. euro, si intentioneaza sa mai deschida inca doua locatii pana la sfarsitul anului, in Sibiu si Bucuresti.

Cel de-al doilea magazin din Capitala al OBI va fi localizat intr-un parc de retail din zona Policolor, in care se mai afla un magazin Metro Cash & Carry si un hipermarket Real.

“Locatia in care se va afla noul magazin reprezinta cel mai important parc comercial din zona de Est a Bucurestiului. Este plasata la o rascruce foarte importanta, si anume: soseaua de centura, autostrada Bucuresti-Constanta si bulevardul Theodor Pallady. De asemenea, acest parc comercial are legatura cu orasul prin mijloacele de transport in comun (capatul de linie de tramvai care e chiar langa Metro). Nu in ultimul rand, avantajul acestei locatii este ca se afla intr-o zona a orasului care este foarte populata. Toate aceste caracteristici coincid perfect cu exigentele noastre”, spune Romano Quinzi, country manager OBI Romania.

Reprezentantii retailerului de bricolaj nu au mentionat suprafata pe care o va ocupa noul magazin din Bucuresti, dar suprafata medie de vanzare a celorlalte unitati deschise pana in prezent este de circa 8.000 de metri patrati.

La finalizarea celui de-al doilea magazin OBI din Capitala, investiile totale derulate de retailerii germani in parcul de retail din zona Policolor, care are o suprafata totala de 15 hectare, vor ajunge la 42,8-47,8 mil. euro.

In conditiile in care OBI isi pastreaza strategia si in cazul magazinului care va fi deschis in acest an in Sibiu, unitatea ar trebui sa fie localizata in cadrul European Retail Park Sibiu (DN1, km 306, localitatea Selimbar), in care se mai afla un hipermarket Real, Promenada Mall si cate o unitate Carrefour, bauMax, Hervis si Media Galaxy.

“A fost o alegere fericita si pentru noi, si pentru clientii nostri, asa ca speram ca si in viitor cele doua firme (OBI si Real) sa aiba locatii comune, in acelasi parc comercial. Totusi nu este absolut necesar ca expansiunea noastra sa coincida cu a celor de la Real. Pe noi ne intereseaza sa ne urmam si sa indeplinim telul legat de propriile planuri de expansiune. Vor avea prioritate locatiile care prevad in structura lor un hypermarket”, adauga Quinzi.

Retailerul de bricolaj si-a propus sa ajunga la 20 de magazine pe piata locala, in conditiile in care estimeaza trei inaugurari anuale.

Potrivit ultimelor date disponibile, OBI Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 5 mil. euro in 2008.

Principalii competitori ai OBI pe piata romaneasca de bricolaj sunt Praktiker, Dedeman, Bricostore, bauMax, Hornbach, Mr. Bricolaje si Tekzen.

OBI detine peste 500 de magazine la nivel international si este unul din principalii jucatori din Europa pe segmentul de Do It Yourself. La nivelul Europei, compania are circa 40.000 de angajati.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri