Giurgiu are mai multe avantaje, pentru care a si fost ales in vederea construirii unei fabrici de piese din otel, a declarat directorul Voestalpine Romania, Gernot Schwarzuhber, conform NewsIn.

„Dorim sa incepem cat mai repede constructia fabricii, iar acest lucru se va intampla in iunie sau iulie. Principalul atuu al orasului este pozitia acestuia. Principala piata de desfacere pentru noi va fi Romania, iar prin productia noastra vrem sa contribuim la succesul Dacia Pitesti si Ford Craiova”.

Schwarzuhber a mentionat ca de la unitatea din Giurgiu se va face si export, in special catre Bulgaria si Turcia.

Materia prima pentru realizarea pieselor din otel va sosi la Giurgiu, in cea mai mare parte, cu vase pe Dunare.

Austriecii au ridicat problema caii ferate in zona, astfel incat operatiunile mentionate sa se realizeze direct din vas in vagon si ulterior, sa fie transportate la fabrica.

Firma austriaca de logistica Hoedlmayr Lazar Romania, specializata in efectuarea de transporturi terestre este interesata de posibilitatea de a face export cu autoturisme pe Dunare, declarat Aurel Stanciu, director de transporturi al companiei.

Primarul municipiului Giurgiu, Lucian Iliescu, a declarat ca discutiile cu Hoedlmayr vor continua, dar si ca recent, a participat la o intalnire la nivel european, unde a fost stabilita o strategie de dezvoltare portuara de-alungul Dunarii.

„Pentru acest program sunt peste 100 de miliarde de euro, iar peste 90 de proiecte au fost deja preluate de specialisti. Noi dorim sa dezvoltam portul de marfuri, in acest sens avem deja discutii avansate cu investitori olandezi. In prezent, portul de marfuri si cel de pasageri functioneaza in acelasi loc. Scopul strategiei de dezvoltare a Dunarii, este acela ca marfurile din Asia sa ajunga cat mai repede in Europa Centrala si de Vest”, a spus Lucian Iliescu.

In prezent, peste 6.000 de firme austriece isi desfasoara activitatea in Romania, a afirmat seful sectiei comerciale a Ambasadei Austriei, Rudolf Lukavsky.

„Activitatea economica intre Austria si Romania s-a intensificat in ultimii 6-7 ani, iar intre timp, Austria a ajuns pe primul loc in lista investitorilor straini in Romania. Criza din 2009 fireste ca a afectat si austriecii. S-a intamplat sa fie amanate diferite proiecte, dar ce e important, nu se poate spune ca o firma industriala a parasit definitiv Romania. Avem 6.000 de firme austriece in Romania, iar la ora actuala volumul investitiilor este de 10 miliarde de euro”, a declarat Rudolf Lukavsky .