Prezenta a trei mari centre comerciale in apropierea aeroportului Baneasa a fost acceptata tacit de catre concurenti.

„Toti participantii la proiect cunosteau aceste aspecte, iar opinia celor de la Metro si Carrefour a fost ca merg pe segmente conexe de cumparatori“ ne-a declarat Ionut Bodea, director marketing Baneasa Investments. Cei de la Metro spun ca ei au vrut inca din 1996 (cand au deschis Metro Otopeni) sa vina aici, dar nu au putut pentru ca legea le interzicea atunci sa construiasca in zona.

Carrefour va merge de altfel pe conceptul de galerie de magazine, la fel ca si in cazul centrului Orhideea. Galeria de magazine a centrului comercial Feeria, dezvoltat in cadrul proiectului imobiliar Baneasa, va fi cea mai mare a retailerului francez in Romania, avand o suprafata de 17.300 de metri patrati si numarand intre 75 si 80 de unitati. Inaugurarea Feeria este programata pentru luna mai a anului viitor. Constructia centrului comercial Feeria va costa 40 milioane euro.

Parcul comercial din care face parte centrul Feeria va cuprinde in acelasi timp si un magazin Bricostore, un centru Mobexpert si, posibil, primul magazin Ikea din Romania. Zona comerciala va necesita fonduri de aproximativ 150 de milioane de euro.

Primele birouri, in 2007

Business&Technology Park, parte a proiectului imobiliar Baneasa, va insuma 30.000 de metri patrati si va fi finalizat la inceputul anului 2007, printr-o investitie estimata la 35 milioane euro. Imobilele vor avea o suprafata utila de 26.000 de metri patrati si vor putea fi inchiriate la un pret de circa 17 euro pe metru patrat, suma la care vor fi adaugate plata TVA si a serviciilor de intretinere. Baneasa Business&Technology Park va fi dezvoltat, pe o perioada de cinci ani, in mai multe etape, pe un teren cu o suprafata de 12 hectare, si va cuprinde 11 cladiri de birouri din clasa A si A plus, cu o suprafata totala de 160.000 de metri patrati.

Valoarea totala a proiectului este estimata la 250 milioane euro, finantarea urmand sa fie asigurata din credite bancare si sumele reinvestite de dezvoltatori. Parcul de afaceri va cuprinde, de asemenea, un hotel cu 300 de camere si centru de conferinte, restaurante, baruri, cafenele si un club de sport.

3.000 de apartamente de lux

Proiectul Baneasa, estimat la o valoare de 1,2 miliarde euro, a fost lansat in luna iunie si va fi realizat etapizat, pana in 2015, in partea de nord a Bucurestilor, pe un teren cu o suprafata de 221 hectare, incluzand birouri, centre co-merciale (mall, hypermarket, magazin de mobila, bricolaj, articole sport, galerii de mobila etc, pe o arie de 200.000 de metri patrati) si 3.000 de apartamente in vile, case individuale sau colective. Primele locuinte vor fi disponibile la sfarsitul anului viitor, iar pretul mediu va fi de 1.400-1.500 euro pe metru patrat. „In majoritatea capitalelor europene prima zona care se dezvolta este cea de nord. Are o proximate buna. Este o zona de verdeata, are iesire la un drum national“ spune directorul de marketing al Baneasa Investments, Ionut Bodea.

Zona va cuprinde 50 de hectare de spatiu verde. Ea se invecineaza cu zona rezidentiala Pipera-Tunari, zona lipsita in general de spatii comerciale. Terenul, delimitat de DN 1 si aeroporturile Baneasa si Otopeni, apartine Universitatii de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara Bucuresti, unul din actionarii dezvoltatorului, firma Baneasa Investments.

Universitatea a constituit terenul ca aport in natura, in anul 2000, la capitalul social al companiei de dezvoltare imobiliara. Universitatea detine 49,88% din actiunile Baneasa Investments, restul titlurilor fiind in posesia mai multor firme - Herastrau SA, International Business and Trading Corporation din Marea Britanie, Comaliment, SC ASD Miorita si persoanei fizice Andrei Mihai Bejenaru.

Metro cauta cumparatori pentru Otopeni

Metro a anuntat, ieri, inchiderea magazinul din Otopeni, in paralel cu deschiderea celui din Baneasa. In cladire vor functiona in continuarea sectoarele administrative ale companiei germane. Magazinul din Otopeni a fost prima unitate deschisa de Metro in Romania, in 1996, in urma unei investitii de 35 milioane marci germane. „Cautam persoane interesate sa cumpere cladirea din Otopeni si sa dezvolte acolo o alta afacere. Nu avem un termen pentru aceasta tranzactie, dar speram ca in viitorii ani ea sa se finalizeze“, a mentionat directorul general Metro Romania, Bert van der Velde. Terenul pe care se afla cladirea Metro se intinde pe o suprafata de 105.000 mp.

Metro va moderniza in urmatorii ani toate magazinele sale mai vechi, pentru consolidarea afacerii. Potrivit directorului general, compania nu are in plan deschiderea altor unitati in viitorul apropiat, chiar daca nu elimina complet aceasta posibilitate. „Centrul din Baneasa se bazeaza pe cel mai nou concept Metro. In prezent, compania Metro are patru magazine in Capitala, in Baneasa, Militari, Voluntari si Berceni, precum si alte 19 centre de distributie in diferite orase din tara. Ultimele cash&carry Metro au fost deschise la Timisoara si la Arad. Grupul german intentioneaza sa-si extinda activitatile pe piata din Romania si prin intermediul diviziei sale de hypermarketuri Real. Primul hypermarket Real va fi inaugurat la Timisoara, in primul trimestru din 2006.