Danone Romania a raportat pentru anul trecut o cifra de afaceri de 453 mil. lei, in crestere cu 3%, in timp ce rata de profitabilitate a scazut cu 1%, pana la 7%.

Compania detine o cota de piata de 50% in volum in categoria lactate proaspete (iaurt, sana, kefir, lapte batut, smantana si deserturi lactate), respectiv o cota de 60% in volum pe segmentul iaurturi. In plus, Danone este lider pe piata iaurturilor cu fructe, cu o cota de piata de 72% in volum.

“Evolutia din 2009 a venit pe fondul unor promotii intensive si a scaderii preturilor la produse, un exemplu evident fiind si gama Casa buna, in cazul careia am scazut preturile cu 22%”, a explicat Stephane Batoux (foto), director general Danone Romania.

Pentru acest an compania estimeaza o majorare de 5-10% a volumului vanzarilor, pe baza cresterii consumului de produse lactate per capita.
“Avem mai multi romani care consuma iaurt la micul dejun in 2010 decat in 2009. Piata produselor lactate din Romania are inca potential de dezvoltare, in conditiile in care consumul anual per capita este de 5 kg pe plan local, in timp ce in jurul tarii consumul se situeaza undeva intre 15 si 20 kg per capita. O modalitate de a creste industria o reprezinta inovatiile”, afirma Batoux.

In primul trimestru al acestui an compania a afisat o crestere a volumului vanzarilor de 5-10% fata de aceeasi perioada din 2009, existand o evolutie constanta in toate segmentele in care activeaza. “Piata de lactate din Romania este una «alba», consumatorii preferand produsele de baza, simple. Se observa insa si o tendinta de crestere pe segmentul iaurturilor cu fructe”, explica oficialul Danone.

In acest an strategia Danone vizeaza mentinerea preturilor la produsele din portofoliu la nivelul din 2009, continuarea promotiilor, cresterea cu 10% a capacitatii de productie pe baza instalarii a noi linii de productie si a numarului de angajati. In prezent, producatorul are 709 angajati.

Bugetul de investitii va ramane constant si in 2010, la valoarea aproximativa de 20 mil. lei. Anul trecut suma a fost directionata catre dezvoltarea capacitatii industriale, infrastructura, logistica si distributie, ferme. De asemenea, 1,1 mil. lei au fost investiti in cursuri de formare profesionala pentru angajati, ira 2 mil. lei pentru proiecte de responsabilitate sociala.

In ceea ce priveste masura de reducere a salariilor din sectorul bugetar cu 25%, Stephane Batoux a precizat ca aceasta decizie va crea dificultati pentru o parte dintre romani.

“Este dificil de estimat care va fi impactul acestor masuri asupra consumului, cu siguranta vor crea dificultati pentru o parte dintre romani. Era timpul sa fie luate niste masuri pentru reducerea gradului de indatorare. Sunt multumit insa ca a fost aleasa o masura care sa sustina mediul privat, un sistem care produce si care poate sustine puterea de cumparare”, declara Batoux.

Danone Romania are in prezent un portofoliu ce depaseste 60 de referinte de produs, principalele marci fiind: Activia, Danonino, Actimel, Nutriday, Frutmania, Cremosso, Danette si gama Casa Buna.