Scaderea de 40% a vanzarilor de bere prognozata de catre Mihai Ghyka, directorul general al Bergenbier, ca urmare a masurilor de austeritate anuntate de catre Guvern, ar putea fi atenuata intr-o oarecare masura de editia din acest an a Campionatului Mondial de Fotbal, care se va desfasura in Africa de Sud in perioada 11 iunie-11 iulie.

“Campionatul Mondial de Fotbal reprezinta o oportunitate de consum, fiind si un pretext pentru prieteni sa iasa la terase, sa se viziteze. Campionatul Mondial este, mai presus de orice, un formidabil liant social. Anul acesta, Romania nefiind calificata la Campionatul Mondial de Fotbal, interesul si entuziasmul starnit de aceasta competitie in randul romanilor ar putea fi reduse. Totusi, un turneu final reprezinta un motiv de consum suplimentar, atat pentru presa cat si pentru bere”, spune Mihai Ghyka (foto).

De regula, consumul de bere pe perioada Campionatului Mondial creste cu 10% si este impulsionat de bugete de media si promotionale tematice mai mari cu 15-20%. Cu toate acestea, pe fondul actualului climat economic, majoritatea consumatorilor se vor manifesta ponderat – “frica fata de scaderea imediata a veniturilor va fi mai mare decat bucuria provocata de meciurile Campionatului Mondial de Fotbal”, afirma oficialul Bergenbier.

La randul sau, Doron Zilberstein, vicepresedinte de marketing al United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producatorul Tuborg, declara ca evenimentul sportiv ce debuteaza astazi se va resimti si asupra vanzarilor de bere din acest sezon.

“In aceasta perioada ocaziile de a savura o bere sunt mult mai numeroase decat intr-o perioada obisnuita a anului, iar din experienta unor evenimente similar, estimez ca vanzarile de bere se vor majora cu 5-8%”, considera Zilberstein.

Totodata, oficialul URBB preconizeaza o majorare a vanzarilor de bere pe segmentul HoReCa de pana la 10%, cele mai importante cresteri in portofoliul companiei fiind inregistrate de branduri precum Carlsberg, Tuborg si Guinness, marcile cu cea mai mare preferinta si prezenta pe acest canal.

“Anumite branduri, cele care au o implicare activa in acest mare eveniment fotbalsitic, isi dedica pentru aceasta perioada o parte considerabila din activitatile de marketing si de promovare, si implicit aloca o suma importanta din bugetul anual”, completeaza Zilberstein.

Potrivit acestuia, in general, investitia totala de marketing nu este modificata in aceasta perioada, ci se modifica doar distribuirea bugetului.

Si Grant McKenzie, vicepresedinte de marketing al Ursus Breweries, spune ca unele segmente HoReCa, precum barurile sportive, ar putea inregistra cresteri substantiale.

“Depinde de foarte multi factori, dar din statisticile la nivel mondial media este undeva la nivelul 5 - 10%. Pentru aceasta perioada ne asteptam ca in Romania sa inregistram o crestere procentuala de o singura cifra”, afirma McKenzie.

Printre brandurile Ursus care ar putea inregistra o crestere a vanzarilor se numara Ursus si Timisoreana, marci cu o evolutie buna in segmentul HoReCa. “Practic, ne asteptam ca in continuare una din patru beri consumate de catre romani in timpul Campionatului Mondial de Fotbal sa fie Ursus si Timisoreana”, completeaza Grant McKenzie.

In schimb, Paul Markovits, director de marketing al Heineken Romania, declara ca este dificila o estimare a modului in care va evolua industria berii pe perioada acestui eveniment sportiv. Nu in ultimul rand, acesta sustine ca vremea si “setea romanilor” vor reprezenta alte doua elemente la fel de importante pentru piata berii.

Snacks-urile sarate, pe masa

Si industria snacks-urilor sarate ar putea beneficia de o crestere de pana la 30% a vanzarilor pe perioada Campionatului Mondial din Africa de Sud, estimeaza Cezar Sasu, operations manager al Intersnack, companie cu afaceri de 37 milioane de euro si producatorul chips-urilor Chio.

“Din experienta altor tari din grupul Intersnack, in timpul campionatului mondial de fotbal vanzarile de snacks-uri sarate pot creste cu pana la 30%. Pentru Romania este greu de prezis, intrucat in 2010 suntem in plina recesiune, prin urmare este greu de estimat daca vom resimti o crestere datorata campionatului mondial de fotbal”, considera Sasu.

Compania a lansat o serie de activitati in special pentru categoria chips-urilor – o editie limitata Chakalaka – chips-uri cu gust african.

Seful Bergenbier: Scadere de 40% a vanzarilor de bere dupa anuntarea diminuarii salariilor

Seful Bergenbier: Scadere de 40% a vanzarilor de bere dupa...