Compania Carl Reh Winery Romania a anuntat lansarea pe piata a 10.000 de sticle de vin de 0,75 litri, de tip Novello. Este vorba despre un nou concept, care se refera la vinurile imbuteliate in acelasi an calendaristic in care au fost produse.

„Intrucat este un concept nou in Romania, fara o zi de lansare fixa sau fara anumite soiuri consacrate pentru obtinerea lui, noi am hotarat sa obtinem Novello din primii struguri intrati in crama, Merlot si Riesling“, a declarat Sorin Trandafirescu, brand manager national. Novello este replica italiana a Beujolais Nouveaux, un concept aparut din pura intamplare in Franta si legiferat in 1983. Din cauza capacitatilor limitate de fermentare si depozitare in vederea maturarii, in acel an, francezii au fost pusi in situatia de a lasa strugurii pe camp neculesi sau de a inventa ceva.

Au ales sa culeaga strugurii, sa-i fermenteze rapid, sa imbutelieze vinul si sa il scoata la vanzare in acelasi an. A rezultat un vin fructuos, curat, proaspat, viu si lejer. Pentru a fi vandut si pretul a fost unul moderat, ceea ce a generat un mare succes.

Din acel an, conceptul a fost dezvoltat, iar popularitatea lui a crescut de la an la an. In Franta, lansarea Beaujolais Nouveaux este fixa, o data pe an, in a treia zi de joi din luna noiembrie.

Conceptul frate, Novello, presupune lansarea tot o data pe an, la sosirea toamnei, care se considera a fi ziua Sf. Martin, pe 11 noiembrie, iar modelul a fost adoptat si de Carl Reh Romania. In ultimii ani, in Italia se produc circa 20 de milioane de sticle Novelllo. In Romania, conceptul a fost introdus anul trecut de Murfatlar, cu brandul „Primul vin“, si de Vinarte, cu brandul „Floare de toamna“.

Carl Reh Winery Romania este parte a grupului german Reh Kenderman, cel mai mare exportator de vinuri din aceasta tara. Compania are o cota de piata de sub 1% si investitii de aproape 7 milioane euro, precum si un rulaj de aproximativ 2,5 milioane euro anual.