"Ca urmare a fuziunii celor doua companii - Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti (AIHCB) si Aeroportul International Bucuresti Baneasa - Aurel Vlaicu (AIBB-AV), evidentele financiar-contabile sunt realizate la nivelul noii companii CNAB SA, nefiind posibila raportarea acestor date financiare separat, pentru cele doua aeroporturi. Astfel, cifra de afaceri inregistrata de Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti in primul trimestru al anului 2010 este de 83.935.789 lei, cu aproximativ 5% in crestere fata de afacerile cumulate inregistrate de cele doua aeroporturi in primul trimestru din 2009", a declarat Jidav.

Potrivit reprezentantilor CNAB, cele doua aeroporturi au inregistrat pierderi importante in perioada in care au fost anulate cursele din cauza norului de cenusa din Islanda.

"Valoarea veniturilor neincasate, aferenta punctului de lucru AIHCB pentru perioada 15-21 aprilie a fost de aproximativ 1.000.000 de euro, respectiv de 282.000 euro pentru AIBB-AV (cifrele sunt aferente tarifelor de operare, tarife servicii pasageri si tarif securitate). Numarul zborurilor anulate pe AIHCB in perioada mai sus mentionata a fost de 723 (361 de plecari si 362 de sosiri), iar pe AIBB-AV 183 (93 de plecari, 90 de sosiri)", a precizat Jidav, potrivit NewsIn.

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti deruleaza in prezent faza a III–a, si ultima, a obiectivului de investitii „Dezvoltarea si modernizarea AIHCB”, la finalul careia se va asigura o capacitate totala a terminalelor de 6 milioane de pasageri pe an, fata de cea actuala de 4,5 milioane. In primul trimestru din 2010, investitiile realizate in cadrul acestei faze s-au ridicat la valoarea de aproximativ 20.800.000 lei. Investitiile preconizate pentru acest an aferente fazei a III-a vizeaza extinderea zonei portilor de imbarcare pana la 14 punti de acces direct intre terminal si aeronava (finalizare octombrie 2010), precum si extinderea Terminalului Plecari cu circa 19.600 mp, numarul de ghisee check-in existent in prezent urmand a se dubla.

Directorul general al CNAB a precizat ca, in contextul in care aderarea Romaniei la spatiul Schengen a fost stabilita pentru anul 2011, lucrarile prevazute in aceasta etapa de dezvoltare vor fi executate cu respectarea standardelor Schengen, ceea ce implica configurarea fluxurilor in conformitate cu cerintele specifice.

"De asemenea, in cadrul altor investitii care nu vizeaza Faza a III-a, in primul trimestru al anului 2010 au fost realizate studiul de fezabilitate pentru Programul Strategic de Dezvoltare a Infrastructurii Aeroportuare la AIHCB, expertiza tehnica si documentatia de avizare a lucrarilor de interventie la platforma nr.1 si expertiza tehnica pentru reabilitare si modernizare drum tehnologic si de patrulare, valoarea acestora fiind de aproximativ 2.200.000 lei. Alte investitii programate pentru anul 2010 la Otopeni vizeaza modernizarea sistemului de balizaj, reorganizarea retelelor tehnice exterioare, modernizarea centralei termice nr. 1, elaborare/actualizare PUZ, reparatii la pista nr. 1 si extinderea platformei nr. 1", a declarat pentru Agentia NewsIn Jidav.

In cadrul Aeroportului International Bucuresti Baneasa, printre investitiile preconizate pentru anul 2010 se numara reorganizarea si modernizarea zonei de check-in si de control al bagajelor de cala, precum si a zonei aferente controlului de securitate pentru pasageri si bagajele de mana, (inclusiv amenajarea de spatii comerciale), reparatii platforma si lucrari pentru alimentarea cu energie electrica a aerogarii.