Cei mai importanti producatori din industria vinului si-au impartit luni seara distinctiile Galei vinului romanesc 2005. Festivitatea de premiere a celor mai importante realizari inregistrate in acest sector de afaceri a avut ca moment culminant alegerea Reginei Vinului. A castigat printesa de Cotnari ce va reprezenta Romania in 2006, la toate manifestarile de profil interne si internationale.

De asemenea, Cotnari si-a adjudecat premiul pentru cel mai vandut vin imbuteliat, cu Grasa de Cotnari, iar Angelli a luat premiul pentru cel mai vandut vin spumant, prin Cuv?e Imperial. Carl Reh Winery, Murfatlar Romania, Cramele Recas si Agricola Stirbei au primit premiul special pentru promovarea imaginii Romaniei, pentru o campanie ce se va desfasura in SUA. Producatorul cu cea mai mare plantatie viticola infiintata in 2005 a fost desemnat Jidvei SA, iar Murfatlar Romania a obtinut premii pentru cel mai bun specialist oenolog, cel mai medaliat vin la concursuri internationale - 3HA Chardonnay si cea mai buna campanie de promovare a unui produs.

Producatorul cu cea mai buna comunicare a fost desemnat Carl Reh Winery, cel mai reusit spot TV a fost considerat cel pentru Feteasca Neagra, facut de Agentia Violet pentru Vincon Vrancea, iar Legend of Transilvania, produs de Cramele Recas, este considerat a avea cea mai estetica eticheta. Gala vinului romanesc a premiat si jurnalistul de vin al anului, desemnat a fi Radu Anton Roman, urmand ca de anul viitor, premiul pentru cel mai bun jurnalist de vin sa poarte numele regretatului om de cultura.

Citeste si:

Potrivit datelor statistice, Romania este a sasea tara producatoare de vin din Europa, cifra de afaceri a acestui sector fiind estimata la aproximativ 310 milioane euro anual.

Potrivit MEMRB Retail Tracking Services, piata este dominata in prezent de sase mari producatori, Murfatlar Romania, Vincon Vrancea, Cotnari, Jidvei, Vinexport Focsani si Zoresti. In preferintele consumatorilor se afla vinul alb, peste 70%, si cu o tarie de pana in 11%. Statisticile oficiale evidentiaza ca, in ultimii cinci ani, consumul de vin a stagnat, consumatorii fiind atrasi mai mult de producatorii de bere si de bauturi alcoolice. Astfel, anul trecut, romanii au consumat in medie 20,3 litri de vin, ceea ce reprezinta o crestere de doar 0,2% fata de anul 2003.