Vanzarile de utilaje de constructii raportate de membrii Asociatiei Distribuitorilor de Utilaje pentru Constructii (ADUC), care controleaza 80% din piata, au scazut in primul semestru cu 22,6% fata de aceeasi perioada din 2009, de la 384 la 297 de unitati.
Cauza diminuarii vanzarilor este contractarea pietei constructiilor, anunta Mediafax.

Anul trecut, vanzarile membrilor ADUC s-au diminuat cu 76% fata de 2008, de la 3.300 la 780 de unitati.

In primele sase luni, cele mai solicitate utilaje au fost cele pentru proiectele din domeniul infrastructurii sau pentru lucrarile de mica anvergura, a declarat secretarul general al asociatiei, Petre Moroianu.

"Deocamdata nu avem semnale care sa indice o alocare semnificativa de fonduri pentru investitii in sectorul constructiilor si ca urmare nu intrevedem o crestere a pietei", a afirmat Moroianu, referindu-se la perspectivele vanzarilor pentru doua perioada a anului.

El a adaugat ca piata nu va inregistra o revenire semnificativa nici in 2011, pe fondul lipsei proiectelor care sa permita deschiderea de santiere, precizand ca unele companii de constructii au in prezent multe utilaje care nu sunt folosite.

ADUC are 27 membri, din care jumatate sunt inactivi temporar, avand dificultati in achitarea obligatiilor curente, fata de 30 companii active in 2009, potrivit lui Moroianu.

El a adaugat ca asociatia are in prezent o cota de circa 80% pe piata utilajelor de constructii noi, de la peste 85% anul trecut.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri