“O tendinta importanta remarcata in ultimele luni este preocuparea din ce in ce mai intensa a romanilor de a-si termoizola propriile locuinte in perspectiva unei ierni care va solicita costuri energetice mai mari decat in alti ani si care, desi se confrunta cu reduceri semnificative ale veniturilor, au decis ca este mai rentabil sa faca acest efort financiar acum, decizie favorizata, e drept, si de scaderea din acest an a preturilor la ferestrele de tip-termopan”, spune Adrian State, directorul general al Den Braven Romania.

Valoarea totala a vanzarilor companiei din perioada ianuarie-iunie 2010, inclusiv exporturile, a atins un nivel de 16,3 milioane de euro, cu 40% mai mare decat pragul consemnat in primul semestru din 2009. Exporturile de spuma poliuretanica au crescut de 2,3 ori, pana la 6,9 milioane de euro, iar vanzarile totale la export s-au majorat de peste doua ori.

“Spre deosebire de anii precedenti, in care proiectele mari de investitii din domeniile rezidential, industrial sau comercial detineau cea mai mare pondere in totalul vanzarilor firmei, rezultatele din primul semestru al acestui an au fost impulsionate, intr-o proportie de 80%, de cererea de produse pentru lucrari de renovare a locuintelor personale, aceste proiecte majorand cu 25% volumul vanzarilor de spume poliuretanice, principalul produs al Den Braven Romania, fata de intervalul ianuarie-iunie 2009", mentioneaza State.

Singurele proiecte noi pentru care comapnia a livrat produse in acest an au fost hotelul Ramada si centrul comercial Plaza Mall, ambele din Oradea.

Den Braven Romania si-a dublat in medie, vanzarile catre marile lanturi de magazine specializate in vanzarea materialelor de constructii, finisaje si brioolaj.

Citeste si:

Aproximativ 20% din vanzarile realizate in primul semestru de producatorul de materiale de constructii s-au datorat programul de reabilitare termica a locuintelor. Din punct de vedere al vanzarilor pe orase cele mai importante fiind Bucurestiul si Brasovul, cu o pondere de circa 50%, respectiv Cluj-Napoca, cu doar 30% si Craiova cu numai 10%.

Vanzarile totale ale Den Braven Romania au atins in 2009 un nivel de 30,8 milioane de euro, valoare care include si rezultatele filialei din Republica Moldova, in scadere cu 8% fata de 2008, in conditiile in care vanzarile de materiale de constructii din Romania s-au redus cu 30%-50%, iar compania a renuntat sa livreze unor firme care nu prezentau increderea ca pot sa isi achite facturile la timp.

Compania si-a bugetat pentru 2010 o crestere cu 10-15% a cifrei de afaceri.

Olandezii au investit de la intrarea pe piata locala, in 1997, circa 20 de milioane de euro, 50% din bani fiind alocati pentru constructia unei fabrici de spume poliuretanice la Buftea.

Grupul Den Braven, infiintat in anul 1974, in Olanda, detine zece unitati de productie la nivel mondial si deruleaza activitati in 24 de tari, fiind specializat in productia si distributia izolantilor profesionali pentru constructii, industria geamului termoizolant si auto, precum si pentru utilizatori casnici.