"Cu toate ca Bucurestiul reprezinta 40% din vanzarile de produse sanitare ale companiei, am observat ca odata cu introducerea noului brand - Ideal Standard - vanzarile in Timisoara, Constanta, Cluj si Oradea au crescut in medie cu 25%", a declarat Virgil Lixandru, directorul de marketing al Senso Ambiente.

Dezghetarea pietei - in conditiile in care in perioada anterioare fusese inregistrat un declin de 40% al pietei pentru produsele de marca - este pusa pe seama tendintelor de consum in schimbare, este de parere oficialul importatorului.

"In Romania, decizia de achizitionare a unui produs pentru baie este bazata in continuare mai mult pe design, pe concept si mai putin pe tehnologiile cu care acesta este dotat", explica Lixandra, adaugand ca baia este tot mai mult transformata intr-un "spatiu de relaxare".

O alte tendinta, care ramane pentru moment una excentrica, este eliminarea peretelui despartitor intre dormitor si baie, deci de a le transforma intr-un open space, au mai spus reprezentantii Senso Ambiente.

Citeste si:

In ciuda semnalelor de revenire a pietei in marile orase ale tari, segmentul produselor sanitare ramane sub presiunea slabei puteri de cumparare in care produsele cu pret mic sunt preferate.

In 2010, spun oficialii Senso Ambiente, in conditiile in care piata de produse de marca a scazut cu 40%, se simtea nevoia de produse care sa satisfaca nevoile clientilor, dar care sa coste mai putin.

Pentru anul acesta, importatorul vizeaza afaceri de 2 milioane de euro si mentinerea cotei de piata la 11% pe piata de produse sanitare de marca. In ceea ce priveste numarul de distribuitori, acesta va ajunge pana la sfarsitul anului la 90 de firme.

Senso Ambiente a fost infiintata in urma cu sase ani, fiind prezenta in peste 20 de orase printr-o retea de distribuitori. Compania face parte din ITS Group, care include firmele IT&S (specializata in IT&C), ITS Events Management (organizare de targuri si expozitii) si Centrul de afaceri Aqvila Rucar.