Astfel, Indesit Romania, subsidiara locala a unuia dintre cei mai importanti producatori de electrocasnice din lume, are in desfasurare o campane de marketing ce a debutat in luna iunie si care continua pana in septembrie. Consumatorii care achizitioneaza produse Indesit in retelele de hypermarketuri pot beneficia de un cupon de alimente a carui valoare variaza intre 50 si 100 de lei.

Totodata, Indesit a intreprins si actiuni de buy back pentru a sustine eliminarea aparatelor ineficiente energetic si inlocuirea acestora cu produse din clase energetice superioare.

“Principala tendinta observata in piata in aceasta perioada de criza este legata de obiceiurile de consum si anume de faptul ca romanii fac achizitii numai din stricta necesitate, fiind tot mai putini cei care aleg sa investeasca in upgrade-uri in ceea ce priveste electronicele si electrocasnicele, ceea ce face ca ciclul de inlocuire al acestor produse sa fie mult mai mare decat in alte tari din regiune”, spune Giuseppe Parma (foto), country manager Indesit Romania.

Potrivit acestuia, chiar daca la nivel de piata, in primele 5 luni s-a inregistrat un regres de 16% (sursa GfK), Indesit Romania a reusit sa finalizeze anul trecut cu stocuri mai mici fata de 2008, fapt care a permis companiei sa isi pastreze cota de piata in primul semestru din 2010.

Cele mai mari vanzari au fost inregistrate pana acum de categoriile de produse de stricta necesitate – aparate frigorifice, aragazuri, masini de spalat rufe. In plus, in cazul aparatelor electrocasnice ultima parte din an este cea cu sezonalitatea cea mai ridicata, inregistrandu-se atunci aproximativ 60% din vanzari, afirma Parma.

De asemenea, veniturile aduse de milioanele de romani care lucreaza in tari precum Italia si Spania s-au diminuat in utlimele luni, insa continua sa reprezinte o sursa importanta pentru achizitiile de electrocasnice si electronice. “Luna august este de fapt luna concediilor pentru aceasta categorie de potentiali cumparatori. Urmarim evolutia vanzarilor si speram sa fie una pozitiva”, declara Giuseppe Parma.

In ceea ce priveste majorarea TVA, oficialul Indesit Romania sustine ca in 4 zile compania a reusit sa isi adapteze sistemele de facturare.

“Desi a fost anuntata cu putin timp inainte de a fi implementata, noi am reusit ca in numai 4 zile sa ne adaptam sistemele de facturare, astfel incat trecerea la noul sistem sa nu afecteze activitatea companiei. Cresterea TVA a facut ca in ultimele zile din luna iunie vanzarile sa inregistreze cresteri, insa pe termen mediu situatia se va normaliza pentru ca vorbim despre o piata a achizitiilor de stricta necesitate, care trebuie deci facute, indiferent de valoarea TVA”, crede Parma.

Citeste si:

Acesta considera ca al doilea semestru va fi in continuare dificil pe fondul diminuarii veniturilor consumatorilor.

“Iarna oamenii sunt preocupati in primul rand de cheltuielile curente (intretinere, hrana), orice alt tip de cheltuieli fiind amanat pe cat posibil. Noi ne concentram in primul rand pe mentinerea cotei de piata si mizam pe potentialul de crestere al pietei pe termen lung, anticipand o crestere semnificativa incepand cu semestrul II al anului 2011”, spune seful Indesit Romania.

Romania se situeaza printre tarile cu cea mai scazuta rata de inlocuire a produselor electrocasnice in gospodarii, fata de alte tari din Europa de Est unde rata se apropie de valoarea de 95%.

Indesit Company este al doilea mare producator de electrocasnice din Europa, dupa cota de piata. Este lider de piata in Italia, Marea Britanie, Rusia, Portugalia, Romania, Bulgaria si Ucraina si este unul dintre liderii pietei in tari ca Franta, Polonia, Turcia, Cehia, Ungaria si Grecia. Indesit Company isi desfasoara activitatea prin 17 unitati de productie (Italia, Polonia, Marea Britanie, Rusia, Turcia si China) si prin 24 de filiale comerciale in intreaga lume, avand 17.000 de angajati.

In Romania, Indesit Company este prezenta din 1996 cu un birou de reprezentanta. Biroul local coordoneaza activitatile comerciale, logistice, de marketing si de service. Distributia produselor se realizeaza prin parteneri specializati, la nivel national.

Pe piata de electrocasnice din Romania mai activeaza jucatori precum Electrolux,Whirlpool si Arctic.

Cititi si Noul sef al Indesit: Vom reveni la nivelul din 2008 in 4-5 ani

Noul sef al Indesit: Vom reveni la nivelul din 2008 in 4-5 ani

Noul sef al Indesit: Vom reveni la nivelul din 2008 in 4-5 ani