“In mod special, Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD – n.red.) a fost foarte interesata sa finanteze proiectul. In 2009 si 2010, BERD a lucrat indeaproape cu potentialii investitori si cu autoritatile romane in domeniile mediului, social si achizitiilor publice, in vederea implicarii sale in acest proiect. Faptul ca proiectul a fost anulat a constituit o dezamagire pentru BERD”, spun reprezentantii bancii.

Mai multe articole din presa aparute recent au sugerat faptul ca BERD, alaturi de Banca Europeana de Investitii (BEI), nu doresc sa finanteze lucrarile la tronsonul de autostrada Comarnic – Brasov.

“Mai multe articole din presa au sugerat faptul ca BERD nu doreste sa ia in considerare o posibila finantare a proiectului de concesiune a Autostrazii Comarnic-Brasov. BERD reitereaza interesul de a sustine proiecte private viabile in domeniul infrastructurii de transport din Romania”, precizeaza reprezentantii BERD.

Citeste si:

Acestia adauga ca BERD “va continua sa colaboreze cu autoritatile romane pentru a sustine modernizarea infrastructurii romanesti din domeniul transportului, cu participarea sectorului privat, incluzand sprijin pentru viitoare parteneriate public-private ce se vor derula prin licitatii deschise si transparente”.

Consortiul Vinci – Aktor a castigat anul trecut licitatia pentru constructia autostrazii, dar a renuntat in aceasta primavara la contractul de 1,5 miliarde de euro, din cauza ca nu a gasit finantarea necesara.