Peste 1.200 de studenti din ultimii ani de studiu, de la trei universitati din Bucuresti, vor participa la un program-premiera pe plan international - "Raising Stars" - care are scopul de a ajuta tinerii sa aplice notiunile invatate la facultate.

Programul, sustinut de compania Procter&Gamble, a fost lansat ieri si se va desfasura in parteneriat cu Academia de Stiinte Economice, Universitatea Bucuresti si Universitatea Politehnica, care au semnat ieri protocoalele de colaborare.

Potrivit unor sondaje realizate in randul studentilor, pe langa teoria dobandita in timpul studiilor, tinerii au nevoie de programe de pregatire care sa aiba in vedere dimensiunea practica, respectiv sa-si descopere si sa-si foloseasca la maximum potentialul creativ, sa dobandeasca si sa puna in evidenta calitatile de lider, sa descopere avantajele lucrului in echipa si cum sa se integreze in aceasta, sa identifice si sa-si dezvolte calitatile personale si sa-si imbunatateasca tehnicile de comunicare.
"Acest program ilustreaza clar principiile P&G de a sprijini comunitatea locala, prin investitia in educatia si dezvoltarea tinerei generatii.

Scopul programului «Raising Stars» este de a ii «echipa» pe studentii din universitatile romanesti cu cunostintele practice care le vor imbogati experienta si ii vor ajuta sa fie mai bine pregatiti pentru viata profesionala", a declarat Jose Medran, director general al P&G. Programul este initiat de Procter&Gamble, care este printre primele companii care dezvolta un astfel de program, folosind experienta pe care a dobandit-o si unul dintre cele mai avansate sisteme de dezvoltare a calitatilor personale din lume.

Sesiunile de pregatire vor fi sustinute de specialisti in resurse umane, vanzari, marketing, relatii externe din cadrul companiei P&G, atat din Romania, cat si din strainatate.

In cadrul programelor de pregatire, studentii vor aprofunda teme de baza, fiecare dintre ele cautand sa raspunda unor categorii de provocari carora tinerii trebuie sa le faca fata atunci cand absolva o facultate. Ele isi propun sa ajute studentii sa dobandeasca incredere in fortele proprii, sa identifice si sa-si dezvolte calitati personale si sa aleaga job-ul si compania cea mai potrivita pentru angajare.

Seminariile ofera si sfaturi practice despre modul de redactare a CV-ului, pregatirea si prezentarea la interviu sau maniera de comunicare cu reprezentantii companiei unde vor sa se angajeze sau calitatile esentiale si practice pe care trebuie sa le aiba un lider.

Descoperirea si dezvoltarea potentialului creativ al studentilor, o comunicare care sa permita exprimarea ideilor intr-un mod clar si de impact pentru maximizarea sanselor de reusita si avantajele muncii in echipa, ca modalitate pentru obtinerea succesului, sunt alte teme ale seminariilor cuprinse in program.