Potrivit reprezentantilor companiei, preturile pentru cele 4.000 de produse vor scadea, in medie cu 12%, in timp ce tarifele pentru celelalte 4.500 de produse vor ramane neschimbate. “Reducerile de pret se datoreaza integrarii IKEA Romania in grupul mama, care ne ajuta sa avem preturi de achizitie mult mai bune. De asemenea, am realizat taieri, dar si reduceri ale costurilor cu traseul logistic”, a declarat Cornel Oprisan (foto), retail manager al IKEA Romania.

In ciuda reducerii preturillor si a majorarii TVA, Oprisan sustine ca retailerul de mobila va inchide pe profit anul financiar care se va sfarsi pe 31 august 2010. “Estimam o cifra de afaceri similara cu cea din perioada septembrie 2008-august 2009 (n.red.: 95 milioane euro) si preconizam ca vom termina anul financiar pe profit”, a mai spus oficialul IKEA Romania.

Cat a vandut IKEA in ultimul an

Cat a vandut IKEA in ultimul an

Seful IKEA Romania estimeaza o crestere a volumului de vanzari in cea de-a doua parte a anului ca urmare a reducerii de preturi. “Pretul a devenit un factor determinant in decizia de cumparare a clientilor. Acum, daca le place un obiect, automat intorc si eticheta cu pretul pentru a vedea daca si-l pot permite”, a mai spus Oprisan.

IKEA Romania a lansat catalogul pentru anul 2011, valabil in perioada 1 septembrie 2010-31 august 2011.

Pentru lansarea catalogului, compania va investi 1,3 milioane de euro in promovarea si distribuirea a 950.000 de exemplare, bugetul fiind similar celui de anul trecut.

In discutii pentru deschiderea celui de-al doilea magazin IKEA in Romania

Citeste si:

In ciuda actualului context economic, compania nu a renuntat la planurile de dezvoltare pe piata locala. “Evaluam mai multe locatii, insa nu avem nimic concret pana in prezent. Cred ca preturile terenurilor sunt inca inexplicabil de mari in Romania, asa ca asteptam sa mai scada. Fenomen care, cu siguranta, se va produce”, a mai declarat seful IKEA Romania.

Odata achizitionat terenul, este nevoie de o perioada de un an si jumatate pana la deschiderea magazinului.

Marca IKEA a fost inregistrata in anul 1943 in Suedia, magazinul din Romania, deschis in 2007, fiind cel de-al 253-lea deschis in a 35-a tara.

In martie 2010, grupul suedez IKEA a intrat direct pe piata de retail romaneasca dupa achizitia drepturilor de operare si a francizei magazinului din Bucuresti. Franciza IKEA pe piata locala era operata de firma Moaro Trading.

Tranzactie: IKEA Baneasa devine parte a grupului suedez de mobila

Tranzactie: IKEA Baneasa devine parte a grupului suedez de mobila

Grupul are 301 magazine in 37 de tari, din care 268 operate direct si restul de 33 prin francize locale.