Numarul disponibilizarilor variaza in functie de disponibilitatea partenerilor sociali de a renunta la unele drepturi, cum ar fi bonurile de masa, ajutoare materiale de Paste, Craciun si Ziua Feroviarului, prime de vacanta si autorizatii si permise. Unele dintre aceste drepturi ar urma sa fie suspendate pentru anul 2011.

Cei mai multi disponibilizati vor fi la CFR Marfa (intre 3.400 si 4.600 de persoane). Celelalte persoane afectate sunt angajate la CFR Calatori (2.075) si CFR SA (1.630).

Masurile de reducere a cheltuielilor la CFR Marfa vizeaza economii de 300 milioane de lei prin reorganizarea prin absorbtie in CFR Marfa a filialelor SC Intretinere Reparatii Locomotive Utilaje si SC Intretinere si Reparatii Vagoane, compensarea datoriilor pe care le au CET-urile Arad, Govora, Bacau, Brasov, Iasi catre CFR Marfa cu datoriile pe cale le are CFR Marfa catre bugetul de stat si transferul navelor ferry-boat in administratia Ministerului Apararii Nationale.

Citeste si:

Alte masuri se refera la eliminarea accizei la motorina consumata in transportul feroviar, valorificarea activelor neperformante, care nu participa la realizarea de venituri, separarea activitatii de vanzare servicii de activitatea post-vanzare, reorganizarea subunitatilor de vagoane, inchiderea unor puncte de lucru ce isi desfasoara activitatea in spatiile CFR SA sau altor terti, conducand la economii din chirii si utilitati si reorganizarea structurii centrale a CFR Marfa.

La CFR Calatori economiile urmeaza a fi de 200 milioane de lei prin urgentarea programului de introducere in statii CFR a automatelor de bilete, implementarea unui sistem informatic care sa permita monitorizarea alimentarilor de combustibil a locomotivelor, implementarea unui sistem de control al accesului in vagoane a calatorilor posesori de legitimatie de calatorie si desfiintarea unor puncte de lucru.

CFR SA vrea sa obtina economii de 287,96 milioane de lei prin reducerea structurilor centrale ale companiei si ale unitatilor exterioare subordonate directiilor de specialitate, continuarea procesului de licitare si inchiriere a liniilor apartinand infrastructurii feroviare neinteroperabile ramase neadjudecate in etapele de licitatie derulate anterior (35 de sectii insumand 814,63 km, care prin inchiriere aduc economii de 158,1 milioane lei/an), inchiderea sectiilor de circulatie neinteroperabile si disponibilizarea personalului aferent in cazul sectiilor care nu vor putea fi inchiriate si reducerea cheltuielilor cu lucrari si servicii in ramurile Linii si Instalatii.