Sindicatele feroviare au solicitat ministrului sa le puna la dispozitie strategia realizata de consultant, pentru a putea veni saptamana viitoare si cu alte propuneri privind vanzarea pachetului de actiuni.

Initial, sedinta a fost amanata pentru 15 septembrie, insa la solicitarea ministrului aceasta a fost reprogramata pentru 7 septembrie.

"Mi se pare foarte departe data de 15 septembrie. Eu cred ca mai repede facem mai multe intalniri la intervale mai scurte decat una indepartata", a spus Berceanu.

In timpul dezbaterii, presedintele Federatiei Mecanicilor de Locomotiva, Iulian Mantescu, i-a spus ministrului ca nu este de acord cu privatizarea CFR Marfa din cauza contextului economic, a cotei de piata in scadere si a relatiei tensionate dintre sindicate si minister.

Berceanu i-a raspuns ca este de acord si a solicitat solutii pentru rezolvarea problemelor. "Sunt de acord cu toate cele trei probleme, doar ca peste sase luni vor fi si mai grave. Eu cred ca acest proces se va intinde cel putin pana la jumatatea anului viitor, pentru ca privatizarea are niste etape pe care este bine sa le discutam", a spus Berceanu.

Dezbaterea publica privind privatizarea CFR Marfa de joi, amanata dupa o ora de discutii, initial pentru 15 septembrie, din cauza absentei reprezentantilor companiei feroviare, a fost reluata la aparitia ministrului Transporturilor, care nu-si anuntase prezenta.

Citeste si:

La eveniment au fost prezente sindicatele feroviare, patronatele din domeniu si reprezentanti ai ministerului Transporturilor.

Proiectul de Hotarare de Guvern a fost elaborat de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii si publicat la 5 august pe site-ul propriu, impreuna cu nota de fundamentare.

Sindicatele din CFR au convenit saptamana trecuta cu Ministerul Transporturilor sa retraga proiectul cu privire la privatizarea CFR Marfa, pentru a fi pus mai intai in dezbatere publica.

Strategia a fost realizata de consortiul de consultanti format din Deloitte si Bostina si Asociatii si prevede ca vanzarea pachetului de actiuni sa aiba loc in urma unei licitatii cu strigare.

Potrivit proiectului, ministerul poate suspenda, modifica sau revoca oferta de vanzare si/sau metoda de privatizare, ca urmare a modificarilor de orice natura intervenite in termenii ofertei initiale de vanzare, interventiei unor conditii care ar putea influenta negativ rezultatele procesului de privatizare si/sau neparticiparii potentialilor investitori la procesul de privatizare sau a nefinalizarii tranzactiei.

CFR Marfa detine un parc de material rulant de peste 42.000 de vagoane si peste 900 locomotive.