Compania Real, divizia de hypermarketuri a grupului german Metro, incepe sa investeasca masiv in Romania de anul viitor.

Prima parte a investitiei se va concretiza la Timisoara, unde va fi deschis primul magazin de tip hypermarket. Reteaua pe care compania germana vrea sa o dezvolte in tara noastra va cuprinde cel putin zece magazine de acest tip, care se vor deschide in urmatorii cinci ani, iar valoarea investitiei depaseste 30 de milioane de dolari. Oferta hypermarketurilor grupului german include peste 50.000 de produse alimentare si nealimentare, iar suprafata magazinelor respective depaseste 6.000 de metri patrati si poate ajunge la 8.000 de metri patrati.

Diferenta intre magazinele grupului Metro este insa substantiala. De exemplu, hypermarketurile Real, spre deosebire de Metro Cash&Carry, sint axate exclusiv pe oferta de retail. Mai exact, din aceste magazine vor putea cumpara doar persoanele fizice si nu se vor putea face achizitii angros, ci numai en-detail. Magazinele Real pun accent pe produsele alimentare proaspete, dar ofera si aparate electrocasnice, produse pentru casa, articole sport sau materiale textile. La intrarea in fiecare magazin va fi amenajata o galerie comerciala, care va include firme mici de vinzare cu amanuntul si o zona destinata restaurantelor.

Potrivit reprezentantilor grupului, Romania face parte dintr-un plan amplu de dezvoltare a companiei spre estul si sud-estul Europei. In acest plan mai sint cuprinse tari precum Rusia, Ucraina si Bulgaria, mai ales ca zona aceasta devine din ce in ce mai puternica din punct de vedere economic.