Lafarge Ciment (Romania) a devenit al doilea jucator de pe piata locala a cimentului, estimata la peste 650 de milioane de euro, care a ales sa acceseze fonduri europene, dupa Carpatcement Holding.
Grupul francez Lafarge a obtinut, prin intermediul a trei din diviziile prin care este prezent in Romania, respectiv Ciment, Agregate Betoane si Comnord, fonduri europene in valoare totala de peste 400.000 de euro, pentru formarea angajatilor.

Proiectele au fost depuse in urma cu mai bine de un an, iar implementarea acestora a demarat in iunie, iulie si august. Durata fiecarui proiect va fi de 12 luni.

Ultimul program inceput este cel al Lafarge Ciment (Romania), in valoare de circa 160.000 de euro, care isi propune constientizarea celor 650 de angajati din punctele de lucru de la Bucuresti, Medgidia (judetul Constanta), Hoghiz (judetul Brasov), Targu Jiu (judetul Gorj) si Glina (judetul Ilfov) asupra riscurilor generate in procesul muncii asupra sanatatii.

Cea mai mare suma, respectiv 200.000 de euro, a fost obtinuta de Lafarge Agregate Betoane, pentru instruirea angajatilor din sediul central si din 18 puncte de lucru in privinta prevenirii riscurilor pentru sanatate si a securitatii in munca.

Lafarge Ciment (Romania) a investit anul trecut 500.000 de euro, din fonduri proprii, pentru problemele legate de securitate si sanatate in munca.

“Pentru 2010 avem planificate investitii de 2,5 milioane de euro pentru tot ceea ce inseamna protectia muncii. Investitiile in aceasta zona au crescut de la an la an”, spune Sorin Bogdan, director industrial Lafarge Ciment (Romania).

El adauga ca producatorul de ciment lucreaza la alte proiecte pentru atragerea de fonduri europene pe zona industriala, fara a oferi insa mai multe detalii.

Grupul francez activeaza pe piata de agregate si betoane prin companiile Lafarge Betoane, GHM MixBeton, Cariere Plus, Lafarge Agregate Betoane si Lafarge Comnord.

Lafarge Ciment (Romania) a avut anul trecut o cifra de afaceri de 209,5 milioane de euro si un profit net de 71,3 milioane de euro.

Primul producator de ciment de pe piata locala care a ales sa contracteze fonduri europene a fost Carpatcement Holding.

La inceputul acestui an, compania a obtinut fonduri europene nerambursabile in valoare de 6,3 mil. lei (1,5 mil. euro) pentru cresterea capacitatii de livrare de ciment a fabricii de la Bicaz, una din cele trei unitati de productie de pe piata locala.

In prezent, capacitatea de livrare existenta la fabrica din Bicaz este de 6.000 de tone zilnic, iar la finalizarea proiectului, capacitatea urmeaza sa fie dublata.

Suma face parte dintr-un proiect cu o valoare totala de 16,5 mil. lei ( 4 mil. euro), care va fi implementat in perioada 11.03.2010 – 11.05.2011, la Carpatcement Holding, sucursala Bicaz – fabrica Tasca, unde lucreaza circa 300 de oameni.

Proiectul primeste finantareprin Programul Operational Sectorial "Cresterea competitivitatii economice". Banii pentru cofinantare, respective 2,5 milioane de euro, sunt asigurati de Carpatcement din bugetul de investii. HeidelbergCement detine pe piata locala trei fabrici, la Bicaz, Fieni si Deva.

Carpatcement Holding a avut o cifra de afaceri de circa 209 milioane de euro anul trecut si un profit net de 67 de milioane de euro.

Holcim Romania este singurul producator de pe piata locala de ciment care nu a aplicat inca pentru obtinerea de fonduri europene.

Ultima investitie anuntata de elvetieni pe piata locala se ridica la 14 milioane de euro.

Banii vor fi alocati pentru un proiect de eficienta energetica, prin care va fi generat aproximativ 15% din necesarul de energie electrica a fabricii de la Alesd, folosind caldura generata in timpul procesului de fabricare a cimentului.

Compania a realizat o cifra de afaceri de 246,6 milioane de euro anul trecut si un profit net 21,6 milioane de euro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri