In lei, piata de profil ar putea ajunge in acest an la 1,16 miliarde de lei.

Astfel, suma alocata pe cap de locuitor in acest an pentru achizitionarea de astfel de echipamente este de 18 dolari, conform datelor Espicom.

"Valoarea acestei piete este comparabila cu cea a Ucrainei. In termeni de fonduri alocate pe cap de locuitor, piata romaneasca este similara cu cea a Rusiei", se arata in datele Espicom.

Previziunile companiei de cercetare Espicom pentru urmatorii cinci ani indica o rata de crestere de 9,2% si atingerea valorii de 610 milioane de dolari (1,69 miliarde lei) in 2015, respectiv 29 de dolari pe cap de locuitor.

"Aceasta este o rata importanta de crestere, dar trebuie tinut cont de faptul ca se realizeaza pe o baza scazuta", se arata in studiu Espicom.

Compania de cercetare britanica mai noteaza ca Romania nu are o industrie a echipamentelor medicale dezvoltata, 90% din produsele din piata fiind aduse din import.

Citeste si:

"Dependenta Romaniei de importuri in domeniul echipamentelor medicale indica o lipsa a tehnologiei, dar si a capitalului pentru productie la nivel intern. Importurile ar putea creste in continuare, din cauza deficitului de echipamente de inalta tehnologie, dar si pe fondul necesarului de renovare a spitalelor. Sectorul privat, care achizitioneaza cele mai moderne echipamente si costisitoare, ramane mic, dar numarul de unitati private de sanatate este in crestere treptata", se explica in datele companiei de cercetare.

Potrivit Espicom, in acest an, segmentul de echipamente medicale va atinge 3,8% din bugetul total alocat pentru sistemul de sanatate, respectiv 0,2% din PIB. Raportat la piata mondiala de profil, vanzarile din Romania reprezinta doar 0,1%.

Pe categorii, consumabilele reprezinta 22,9% din piata (90 milioane de dolari), imagistica de diagnostic 19,4% (76 milioane de dolari), produsele stomatologice au o cota de 9,9% din piata de profil (39 milioane de dolari), iar produsele ortopedice si implantabile 14,2% (56 milioane de dolari).

Totodata, Espicom estimeaza ca segmentul consumabilelor va ajunge pana in 2015 la o valoare de 130 milioane de dolari, cel al imagisticii de diagnostic la 107 milioane de dolari, iar produsele stomatologice vor insuma 61 milioane de dolari. Produsele ortopedice si implantabile vor atinge in 2015 o valoare de 86 milioane de dolari.

Pe piata romaneasca de profil sunt prezente companii precum Siemens, Fresenius Medical Care Romania, grupul Medicare, Top Diagnostics, detinuta de Roche Romania, si Johnson & Johnson.