Grupul FCC Construction, cel mai mare constructor spaniol, care este prezent pe piata locala prin intermediul FCC Constructii, o companie cu afaceri anuale de 120 de milioane de euro, apreciaza ca Romania nu duce lipsa de proiecte de infrastructura rutiera, ci de finantare.

“Exista suficiente proiecte de infrastructura, dar este nevoie de finantare. Autoritatile locale trebuie sa gaseasca o solutie pentru asigurarea banilor necesari executarii proiectelor, pentru ca investiile in infrastructura nu fac altceva decat sa se multiplice in economia reala, ceea ce ar fi un lucru foarte bun pentru Romania”, spune Sebastien Picaut, directorul general al FCC Constructii Romania, subsidiara locala a grupului spaniol.

Printre solutiile pe care le au la indemana autoritatile locale pentru operarea de investitii in infrastructura se numara atragerea de fonduri europene. In perioada 2007 – 2013, Romania beneficiaza de fonduri europene in valoare de 4,56 de miliarde de euro, prin intermediul Programului Operational Sectorial Transport (POST).

“Este evident ca Romania trebuie sa absoarba cat mai repede si cat mai mult din fondurile europene pe care le are la dispozitie, pentru ca doar asa va putea sa-si dezvolte infrastructura”, adauga Picaut

Pana in prezent, Uniunea Europeana (UE) a alocat Romaniei circa doua miliarde de euro prin intermediul POST, din care beneficiarii locali au atras doar 1,6 miliarde de lei (380 mil. euro), arata ultimele raportari oficiale de la sfarsitul lunii august.

Cele mai importante contracte pe care le-au semnat spaniolii pe piata locala au fost cu Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) si prevad, in principal, reabilitarea de drumuri nationale.

In prezent, FCC Constructii este implicata in sase proiecte importante: autostrada Arad - Timisoara (189,3 mil. euro, inclusiv TVA; 32 km), centura Arad (119,1 mil. euro, fara TVA; 12 km), reabilitatea DN1C Dej – Baia Mare (56,7 mil. euro; 86,5 km), pasajul Basarab (120 mil. euro; 2 km), centura Constanta (119,1 mil. euro; 22 km) si tronsonul Mogosoaia – Otopeni din cadrul centurii Bucuresti (25 mil. euro; 4,6 km).

Proiectul de reabilitare al DN1C Dej – Baia Mare se afla in stand-by din cauza lipsei de finantare.

Din totalul proiectelor aflate in curs de derulare, cele mai avansate sunt lucrarile de la pasajul Basarab si tronsonul Mogosoaia – Otopeni.

“Cel mai probabil, pasajul Basarab va fi gata, in totalitate, in primavara anului viitor. In ceea ce priveste tronsonul Mogosoaia – Otopeni, suntem satisfacuti de modul in care decurg lucrarile. Cea mai mare parte a constructiei va fi incheiata pana la sfarsitul acestui ani. Probabil ca pentru anul viitor vor mai ramane de facut doar finisajele”, mentioneaza Picaut.

Compania a participat la o singura licitatie importanta in 2010 (de peste 30 mil. euro), dar spera ca autoritatile sa lanseze noi oferte pana la finalul anului. Din cauza lipsei proiectelor noi, constructorul se asteapta la o stagnare a cifrei de afaceri comparativ cu 2009, cand businessul s-a ridicat la 120 de milioane de euro.

“Anul trecut am finalizat trei contracte, iar in 2010 inca un proiect. Speram ca pana la sfarsitul anului autoritatile sa scoata la licitatie contractele care vizeaza executarea de lucrari la metroul din Bucuresti sau Coridorul IV. Astfel, in cazul in care vom castiga vreunul din contracte, am putea incepe lucrarile chiar in primavara anului viitor”, precizeaza Sebastien Picaut.

In 2009 si in 2010 compania a finalizat patru proiecte: reabilitarea DN66 Filiasi – Rovinari (38,4 mil. euro; 48,9 km), reabilitarea DN6 Lugoj – Timisoara (37 mil. euro; 52,2 km), reabilitarea DN1C Cluj - Livada ( 20 mil. euro; 29,7 km) si reabilitarea DN1C Livada – Dej ( 14,1 mil. euro; 23,5 km), potrivit datelor CNADNR.

Organizarea de noi licititatii nu va influenta doar afacerile companiei, ci si intreaga piata de constructii.

“Daca vor fi organizate licitatii anul acesta, astfel incat sa inceapa lucrari in primavara, piata ar putea sa-si revina in 2011. In schimb, amanarea licitatiilor importante va determina o revenire a pietei abia in 2012”, subliniaza Picaut.

Managerul FCC Constructii adauga ca piata locala de constructii a evoluat mult de la intrarea grupului spaniol in Romania, din urma cu cinci ani. La acea vreme, resursele erau limitate.

“Acum este foarte usor sa gasesti atat echipamentele necesare, cat si subcontractori. Singurul lucru important care ar trebui imbunatatit este legat de procedurile de executie, cum ar fi obtinerea autorizatiilor de constructie sau aprobarea exproprierilor”, mai spune directorul general al FCC Constructii.

Grupul spaniol are 600 de angajati directi pe piata locala si aproximativ 2.000 de salariati indirecti.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri