Astfel, decizia initiala a Administratiei Porturilor, prin care declara castigatoare oferta companiei Mobius, ramane valida, iar cazul se va transfera de la Curtea de Apel Constanta la instanta similara din Bucuresti care va rejudeca contestatiile.

Compania Mobius a fost declarata castigatoarea licitatiei de doua ori de catre Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta, dar a fost exclusa ulterior de catre Curtea de Apel din Constanta, iar Mobius a subliniat ca instanta locala nu avea competenta de judecata in acest caz, deoarece proiectul se refera la infrastructura nationala.

"Prin decizia luata la sfarsitul saptamanii trecute, Inalta Curte de Casatie si Justitie a Romaniei trimite cauza spre solutionare Curtii de Apel Bucuresti si, in consecinta, toate deciziile ulterioare ale diferitelor instante de judecata si anunturi ale autoritatii portuare sunt anulate. Primul anunt care declara Mobius castigatoare ramane valid, iar orice contestatii impotriva acestei decizii vor fi judecate de Curtea de Apel din Bucuresti", se arata intr-un comunicat al Mobius.

Compania germana Mobius Bau, controlata de grupul austriac Strabag, a fost declarata castigatoare de catre Administratia Porturilor Maritime Constanta, dar ulterior a fost exclusa de la licitatie, in urma contestatiilor formulate de alti doi participanti, Van Oord Dredging and Marine Contractors (Olanda) si Grup Servicii Petroliere & Jan de Nul (Olanda).

Oferta Mobius a fost de 80,5 milioane de euro, fara TVA, cu o durata a lucrarilor de 18 luni. Totodata, Van Oord Dredging and Marine Contractors a oferit suma de 99,94 milioane euro in 23 luni, iar asocierea Grup Servicii Petroliere/Jan De Nul a propus pretul de 99,66 milioane euro, in 24 luni.

Citeste si:

Rezultatul licitatiei a fost contestat in prima instanta la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC), care a respins cauza, ceilalti doi participanti facand in continuare apel la Curtea de Apel Constanta, care le-a admis cererea si a decis excluderea companiei.

Ulterior, Mobius a contestat decizia Curtii de Apel Constanta la Inalta Curte de Casatie si Justitie.

Lucrarile vizeaza prelungirea digului existent cu 1.050 de metri, pana la lungimea de 5.900 de metri, si sunt finantate din fonduri europene, prin Programul Operational Sectorial in Transporturi 2007-2013, si de la bugetul de stat.

Pentru participarea la licitatie au procurat documentatia 59 companii din tara si strainatate, 11 au depus oferte, iar trei au fost prezente in ultima faza.

In alegerea ofertei castigatoare, pretul a avut o pondere de 80%, iar durata executiei 20%.