Patru birouri noi deschise in acest an la Roman, Brasov, Arad si Pitesti. Investitii de aproape 150.000 de euro si afaceri de 1,8 milioane de euro.
Asa arata, pe scurt, povestea pe care o traieste grupul italian Gi Group in Romania, la un an si jumatate dupa ce a achizitionat compania locala de recrutare si consultanta Barnett McCall Recruitment (BMR).

Gi Group, unul din cei mai importanti jucatori de pe piata italiana de resurse umane, a cumparat anul trecut 52% din actiunile BMR, firma creata in 1999 de Charlie si Samantha Crocker, doi britanici stabiliti in Romania.

Vanzarea BMR a suprins piata locala de resurse umane, in conditiile in care ultima achizitie mare din domeniu avusese loc in 2005, cand firma Business Intelligence Alliance (BIA), cu activitati in consultanta si recrutare, a fost preluata de catre fondul de investitii Gemisa.

Tranzactia dintre Gi Group si BMR s-a ridicat la 1-1,5 milioane de euro si a fost calculata avand la baza un multiplu de 5-7 ori EDITDA (profit operational inainte de taxe, dobanzi, depreciere si amortizari). Acordul prevedea ca italienii sa plateasca 500.000 de euro pentru pachetul majoritar iar apoi, in functie de performantele firmei, sa achite restul sumei.

“In ceea ce priveste tranzactia si finalizarea acesteia, pot confirma ca Gi Group detine 52% din pachetul de actiuni al BMR, tranzactie care s-a incheiat (inclusiv financiar) in momentul semnarii documentelor, in primavara lui 2009”, spune Minola Jac, director de marketing si PR in cadrul Gi Group Romania.

Stefano Colli-Lanzi, seful Gi Group, anunta imediat dupa achizitie ca italienii isi doresc sa ia cu asalt piata romaneasca, prin deschiderea a 20 – 30 de birouri in urmatorii ani.

“Strategia Gi Group in Romania prevede o extindere puternica la nivel national pe termen mediu, pentru ca vrem sa beneficiem de potentialul pe care il prezinta piata locala a fortei de munca”, spunea Colli-Lanzi in mai 2009.

La acea data, BMR avea patru birouri, in Bucuresti, Timisoara, Cluj-Napoca si Oradea. Ulterior preluarii, au fost deschise inca patru locatii, la Roman, Brasov, Arad si Pitesti, in urma unor investitii cumulate de circa 150.000 de euro.

Inaintea tranzactiei, BMR avea mai multe linii de business, structurate sub forma unor divizii informale. In prezent, italienii sunt prezenti in Romania prin Gi Group Staffing (munca temporara), Barnet McCall Recruitment (recrutare si selectie de personal) si ePayPoint (administrare si salarizare de personal).

In ceea ce priveste structura de conducere, Charlie Crocker, fostul CEO al BMR ocupa functia de director general ai Gi Group Romania.
Italienii au incheiat primul an de prezenta pe piata romaneasca cu afaceri cumulate de aproape 1,8 milioane de euro (Gi Group Staffing si Barnett McCall Recruitment – cele doua societati pe care le detin in Romania), in scadere cu circa 20% fata de 2008.

Scaderea a fost sub asteptarile italienilor, care prognozau un declin de 30%.

Pentru 2010, Gi Group si-a propus o dublare a afacerilor de pe piata locala, fata de valoarea din 2009.

"In primul rand, avansul se va datora contractelor noi pe care le-am primit de la grup, dupa incheierea tranzactiei. Am reusit sa castigam multi clienti din automotive si in domeniul industrial. De asemenea, anul acesta am crescut ca volum pe zona de munca temporara. Din proiectele aflate in derulare si din cele pe care ne putem baza ca se vor activa in lunile ramase din 2010, estimam ca vom ajunge la aproximativ 1.000 de angajati temporari in decembrie 2010”, precizeaza Jac.

Un alt factor care a contribuit la cresterea Gi Group in 2010 a fost marirea portofoliului de clienti pe serviciile de salarizare si administrare de personal, prin ePayPoint.

“Au fost multe companii care au decis sa externalizeze aceste operatiuni, restrangand astfel, sau chiar renuntand la aceste functii interne”, adauga Minola Jac.

In prezent, munca temporara (Gi Group Staffing) reprezinta 50% din cifra de afaceri a grupului italian in Romania. Partea de salarizare si de administrare de personal (ePayPoint) contribuie cu 30%, iar recrutarea si selectia de personal (Barnett McCall Recruitment) cu 20%.

Grupul italian are 52 de salariati in Romania, care lucreaza in cele opt birouri nationale.

Gi Group a fost fondat in 2006, prin fuziunea mai multor companii specializate in servicii de training, consultanta sau recrutare, care au fost achizitionate sau infiintate de la zero. In 2008, Gi Group a devenit cel mai important jucator activ pe piata solutiilor de munca temporara din Italia. Pe teritoriul Italiei, Gi Group este prezent printr-o retea de peste 250 de birouri regionale.

Tot in 2008, Gi Group s-a extins puternic la nivel international, atat prin achizitii, cat si prin infiintarea de noi birouri, in tari ca Franta, China, Brazilia, Spania sau India.

Ce crede reprezentantul Gi Group Romania despre piata de recrutare:


“In 2009 si 2010, companiile s-au axat pe recrutarea de personal pentru pozitiile cheie, pentru ca isi doresc o continuitate la nivel angajatilor”.

“Este o iluzie ca sunt mai multi candidati buni pe piata. Pentru companii este mult mai dificil sa recruteze acum, deoarece numarul candidiatilor e mai mare, dar nucleul celor profesionisti este mult mai mic”.

“A aparut <<aplicantul profesionist>>, adica acel tip de candidat care aplica la toate joburile, indiferent daca i se potrivesc sau nu”.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri