Un comunicat al Daewoo Automobile Romania (DWAR) anunta ca in aceste zile se vor semna noi contracte, pe 5 ani, de comercializare si service cu cei 75 de dealeri. Mai mult, fabrica intentioneaza sa introduca motorizarea Euro IV inca de anul viitor, desi legea prevede introducerea acesteia din 2007. „Normele Euro III au devenit obligatorii din acest an, dar noi am inceput sa punem motoare pe modelele care respecta aceste norme de poluare inca din martie 2004“, ne-a declarat directorul de Relatii Publice, Valeriu Garlea. Declaratiile celor de la Daewoo Craiova vin in conditiile in care fabrica mai poate produce automobile sub marca Daewoo pana la inceputul lunii ianuarie, dupa ce General Motors a prelungit acordul de licenta care expira in luna octombrie, potrivit ministrului Economiei si Comertului, Codrut Seres.

„Nu stiu de unde provine aceasta declaratie sau daca este adevarata, dar cred ca sunt interese ca sa se induca neincredere in randul cumparatorilor, iar vanzarile noastre sa scada“, ne-a declarat Valeriu Garlea. Mai mult Garlea sustine ca fabrica are piese si componente pentru a realiza productie pana in aprilie. In primele 11 luni ale acestui an, Daewoo Craiova a vandut 18.946 masini, fata de 27.043 unitati comercializate anul trecut.

Societatea Daewoo Automobile Romania a anuntat ca, in acest an, va realiza o productie record de 31.000 de unitati. In aceste conditii este greu de crezut ca Daewoo Craiova va reusi sa creasca productia de autoturisme cu 20%, asa cum prevede planul de afaceri pe anul viitor. Fabrica craioveana isi mai propune sa dubleze, in 2006, productia de motoare si cutii de viteze, o buna parte din aceasta fiind exportata spre unitati ale GM Daewoo. Dincolo de aceste neconcordante intre declaratiie oficialiilor Daewoo Craiova si cei ai Ministerului Economiei, o alta situatie este nelamurita: cea a nationalizarii fabricii in vederea vanzarii ei ulterioare.

Citeste si:

Ministrul Codrut Seres a anuntat incheierea in aceasta saptamana a contractului pentru preluarea de catre stat a actiunilor detinute de partea sud-coreeana la capitalul societatii Daewoo Automobile Romania. Seful lichidatorului fostei companii Daewoo Coreea ar fi trebuit sa vina, miercuri sau joi, la Bucuresti pentru a incheia contractul.

Ministerul Economiei ne-a comunicat ca acest lucru nu s-a intamplat inca, dar semnarea va avea loc saptamana viitoare, la o data neprecizata.