Primele noua luni la carma Strauss Romania, unul dintre cei mai importanti jucatori din industria locala a cafelei, au trecut “foarte repede si foarte frumos”, rezuma in cateva cuvinte Marius Melesteu (foto). “Nu m-am grabit sa judec, sa trag concluzii, sa vin eu cu solutii rapide, ci mi-am acordat suficient timp sa inteleg afacerea si sa cunosc oamenii”, afirma Melesteu.

Acesta l-a inlocuit in functie pe Matanya Schwartz, cel care a condus timp de doi ani operatiunile Strauss Balcani. Anterior Heineken, Melesteu a ocupat functiile de brand manager si sales manager la Unilever Romania, precum si cea de country manager la Unilever Belgrad.

Seful Strauss Romania paraseste compania

Seful Strauss Romania paraseste compania

Avand in spate experienta unor campanii de imagine pentru branduri precum Golden Brau sau Bucegi, noul director general al Strauss Romania a pregatit noua campanie de comunicare Doncafe – Bogatia gustului – o investitie de 4,5 mil. euro. Dezvoltata impreuna cu agentia Leo Burnett, campania se desfasoara in perioada octombrie-decembrie si cuprinde activitati integrate de advertising, relatii publice, actiuni si comunicare la punctele de vanzare in comertul traditional si cel modern.

Aceasta miscare vine dupa aproape doi ani de la investitia de 15 mil. euro in lansarea brandului Doncafe pe piata romaneasca, cel mai costistor rebranding la momentul respectiv pe segmentul FMCG, care a inclus si repozitionarea marcilor Elite si Selected, dar si lansarea de noi produse pe categoria premium si pe segmentul publicului tanar.

Cel mai mare rebranding al anului in FMCG-ul romanesc

Cel mai mare rebranding al anului in FMCG-ul romanesc

“In piata cafelei, spre deosebire de piata berii, loialitatea fata de brand este mult mai puternica, trecerea de la o marca la alta se face mult mai greu. De aici si provocarea de a atrage noi consumatori si de a-i fideliza. Alta diferenta majora o reprezinta targetul caruia ne adresam. Femeile sunt indeosebi vizate de industria cafelei (in calitatea lor de consumatorare, dar si de factor de decizie in ceea ce priveste cumparaturile familiei), pe cand barbatii sunt un target important pentru industria berii”, spune Marius Melesteu.

Criza economica s-a repercutat asupra intregii industrii si piata cafelei nu face exceptie, declara oficialul Strauss Romania, care vorbeste despre o scadere de 11%. In schimb, nu s-a inregistrat fenomenul de down trading (migrare de la segmentul mainstream la cel economic), dupa cum era asteptat, datorita loialitatii puternice a consumatorilor fata de tipul de cafea consumat si a promotiilor active pe tot parcursul anului.

In Romania 66% dintre consumatori prefera cafeaua preparata la ibric si 23% cafeaua instant. Strauss Romania detine o cota de 36% din piata cafelei prajite si macinate, fiind al doilea mare jucator de pe piata in acest segment si 26% din segmentul de cafea instant, ocupand locul al treilea, potrivit datelor citate de oficialii companiei.

Citeste si:

Tinta companiei este atingerea, pana in anul 2012, a unei cote de piata de 50%, obiectiv care face parte din strategia pe 3 ani setata de Strauss in 2009.

Consumul de cafea pe cap de locuitor in Romania este de 2.3 kg, cifra care ne plaseaza pe locul 49 intr-un clasament mondial.

Pentru acest an compania estimeaza o stagnarea a cifrei de afaceri la nivelul din 2009 - 67 mil. euro. In ceea ce priveste profitabilitatea, Strauss Romania preconizeaza un avans de doua cifre comparativ cu anul trecut.

Cu o valoare estimata la 250-300 mil. euro, piata cafelei din Romania este dominata de companiile care opereaza pe segmentul cafelei macinate. Cei mai importanti jucatori sunt Kraft Foods cu Jacobs si Nova Brasilia si Strauss cu Doncafe.

Grupul Strauss este a cincea companie de cafea din lume, cea mai mare companie din domeniu din Europa Centrala si de Est, si cea de-a doua companie din Brazilia – tara cafelei.

Strauss activeaza pe piata cafelei de peste 80 de ani si are peste 8.800 de angajati in 13 tari.

Compania produce si bauturi pe baza de lapte, sucuri de fructe, precum si snacks-uri si dulciuri. In fiecare an, compania a inregistrat o sustinuta rata de crestere, pozitionandu-se in acest moment ca lider sau ocupand locul secund pe fiecare piata in care este prezenta.