Desi nu toti retailerii si-au publicat rezultatele financiare aferente celui de-al treilea trimestru al anului curent, marii jucatori care le-au anuntat deja nu au venit cu vesti bune: masurile de austeritate si-au pus amprenta asupra consumului, incetinind ratele de crestere a vanzarilor sau chiar anulandu-le.
“Din luna iulie (cand a fost introdusa TVA de 24%, in crestere de la 19% - n. red.), sectorul romanesc a fost impovarat de masuri de austeritate in spectru larg, menite sa reduca deficitul fiscal”, se precizeaza in raportul trimestrial publicat saptamana aceasta de grupul Metro, prezent pe piata romaneasca prin divizia Metro Cash & Carry (magazine de mari dimensiuni cu vanzare en-gros) si cea Real Hypermarket (hipermarketuri).

Rezultatele din Romania au afectat vanzarile grupului german in regiunea Europei de Est, astfel incat vanzarile au crescut in trimestrul al treilea, comparativ cu perioada similara din 2009, cu 10,1%, pana la 4,25 de miliarde de euro, dar ca urmare a performantelor inregistrate in Turcia si Rusia, potrivit Mediafax.

Pentru primele noua luni, vanzarile s-au cifrat la 12 miliarde de euro, adica un avans de 7,1%, divizia de magazine cash & carry contribuind cu 8,18 miliarde de euro la acest rezultat. Divizia de hipermarketuri a raportat incasari de 2,1 miliarde de euro in perioada ianuarie-septembrie, dintre care 722 de milioane de euro au fost inregistrate in trimestrul al treilea.

Pana in prezent, grupul german Metro, cel mai mare jucator din retailul local, a investit peste un miliard de euro pe piata romaneasca in cele 50 de magazine detinute si, dupa ani de avans exploziv, cand ratele de crestere ajungeau si la 20% de la an la an, socotelile au inceput sa scartaie in 2009.

Anul trecut, declinul inregistrat pe piata de profil a fost de 10%, iar pentru 2010 estimarile sunt in aceeasi nota, daca nu chiar mai pesimiste. Ultimul cuvant il va avea de spus cel de-al patrulea trimestru, perioada in care retailerii spera sa-si dezmorteasca vanzarile odata cu sarbatorile de iarna.

Metro nu este singurul care a anuntat rezultate mai slabe trimestrul acesta. Astfel, si vanzarile Carrefour in Romania au coborat cu 2,8% in trimestrul al treilea, la 270 de milioane de euro, un declin infranat insa de extinderea retelei de magazine (pe segmentul supermarketurilor).

In termeni de acelasi numar de magazine, grupul francez a raportat pe plan local o scadere de 6,1% in trimestrul al treilea si de 5,3% pentru perioada ianuarie-septembrie.

O scadere puternica a vanzarilor a anuntat retailerul de bricolaj Praktiker: minus 25% in trimestrul al treilea versus aceeasi perioada a anului trecut, adica 57,2 milioane de euro.

"Desi vanzarile au mers foarte bine in unele tari, iar alte piete s-au bucurat de cresterea prognozata, masurile fiscale menite sa stabilizeze finantele publice in cele mai importante state pentru Praktiker, Grecia si Romania, au condus la o reducere semnificativa a veniturilor discretionare si a cheltuielilor consumatorilor privati. Aceasta situatie a determinat scaderea cererii pentru produse de bricolaj, care a avut un impact negativ semnificativ asupra vanzarilor Praktiker", se precizeaza in raportul financiar prezentat de companie.

Prima luna cu un TVA mai mare: Retailul, scadere de 10,5% in iulie

Volumul cifrei de afaceri in comertul cu amanuntul, cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete, a scazut in iulie cu 10,5% fata de luna anterioara, ca urmare a reducerii vanzarilor de produse alimentare, nealimentare, bauturi si tutun, potrivit Institutului National de Statistica (INS).

Jurnalistii wall-street.ro iti recomanda si articolul Cum se simte criza in principalele sectoare de consum: Ce urmeaza in al doilea semestru?

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri