Oficialii Altex estimeaza ca vanzarile companiei pentru intregul an 2005 vor depasi nivelul de 300 de milioane de euro, ceea ce se traduce printr-o dublare a cifrei de afaceri fata de anul trecut.

Compania Altex, care include retelele de magazine Altex, Altex Megastore si Media Galaxy, a deschis cel mai mare magazine de profil din Ploiesti, prin care retailerul de elctronice si electrocasnice isi extinde prezenta pe piata de profil din sudul Romaniei.

2005 – un an atipic pentru retaileri

Anul acesta piata de profil a avut o evolutie usor atipica, au afirmat pentru Wall-Street reprezentantii companiei. Astfel,daca in ianuarie vanzarile ALTEX au totalizat peste 15 milioane de Euro, in luna februarie, gratie introducerii taxei unice de impozitare, compania a inregistrat vanzari record, de peste 20 de milioane de Euro.

Contrar trendului din anii precedenti, pentru prima data in istoria pietei de retail romanesti, vanzarile inregistrate in februarie au fost mai mari decat cele din luna ianuarie. Ritmul ascendent a continuat in martie, ALTEX inregistrand vanzari de 27 de milioane de Euro. Impreuna cu scaderea fiscalitatii, la aceste rezultate din primele 3 luni ale anului au contribuit semnificativ eliminarea accizelor la camerele foto digitale, precum si dublarea limitei la creditul acordat de ALTEX doar pe baza buletinului, la 40 de milioane.

Luna aprilie a adus o usoara scadere a vanzarilor in reteaua ALTEX, explicata in special de reintroducerea accizelor la camerele foto digitale. In lunile mai si iunie, vanzarile au continuat sa scada, situandu-se in jurul valorii de 24 de milioane de Euro pentru fiecare, iar in luna iulie au scazut pana la 22 milioane de Euro. Aceasta este o tendinta naturala pe perioada lunilor de vara, cand majoritatea consumatorilor sunt preocupati de plecarea in vacanta si mai putin de achizitionarea de noi aparate pentru locuinta. In plus, anul acesta conditiile meteo nefavorabile, ploile abundente si inundatiile cu care ne-am confruntat in lunile din debutul verii au mentinut vanzarile de aparate frigorifice si aer conditionat la un nivel scazut pentru aceasta perioada a anului.

Luna august a fost marcata de anuntarea de catre BNR a introducerii noilor norme privind limitarea creditului de consum. Acestea impreuna cu intoarcerea in tara a romanilor plecati la munca in strainatate au contribuit la cresterea vanzarilor ALTEX. Efectul normelor BNR a fost resimtit in luna septembrie, cand vanzarile noastre au inregistrat o usoara scadere. Scaderea putea fi chiar mai mare, dar am atenuat o parte din consecintele noii legislatii lansand in luna septembrie ALTEX Bonus Card, un produs nou pentru piata de retail, prin care clientii sunt rasplatiti pentru fidelitate cu bonusuri de pana la 8% la achizitionarea de produse din retelele ALTEX si Media Galaxy. Bonus Card a contribuit la contracararea efectului normelor BNR si in lunile octombrie si noiembrie cand vanzarile ALTEX au fost cu 80% mai mari decat in aceeasi perioada a anului trecut.

Luna decembrie – vanzari in crestere

Citeste si:

„ Pentru decembrie estimam,de asemenea, o crestere a vanzarilor semnificativa, comparativ cu decembrie 2004,” afirma oficialii Altex.

In 2006, reprezentantii Altex estimeaza ca piata isi va incetini usor ritmul de crestere. Dupa un an 2003 in care creditul de consum a determinat cresteri spectaculoase ale vanzarilor, anul 2004 s-a caracterizat printr-o dezvoltare a pietei .Apoi, in 2005 a existat o crestere semnificativa , afectata insa de schimbarile legislatiei in domeniu, iar in 2006 ritmul va fi mai putin alert. In 2005 piata a atins maturitatea pe segmentul aparatelor electrocasnice iar cresterea a fost determinata in special de segmentul IT&C, in 2006 asteptam ca aceasta categorie de produse sa fie in continuare parghia vanzarilor din domeniu, dar intr-un ritm mai lent.

„Pentru 2006 ne propunem stabilizarea si consolidarea rezultatelor obtinute in 2005. Asa cum am anuntat in februarie 2004, vom continua sa dezvoltam brandul Media Galaxy, deschizand 4 noi locatii pe an. De asemenea, suntem interesati sa achizitionam un partener local cu ajutorul caruia sa ne exindem pe piete din sud-estul Europei, precum Bulgaria, Serbia, Macedonia, Albania, Moldova,” au declarat pentru Wall-Street reprezentantii Altex.

In acelasi timp, obiectivele Altex pentru anul 2006 sunt mentinerea cotei de piata la 30%, extinderea brandului Media Galaxy in tarile din Europa de Sud-Est, in timp ce pentru piata din Romania compania mizeaza pe o crestere organica.

Pentru a-si atinge obiectivele, strategia companiei a pus intotdeauna necesitatile clientilor in centrul preocuparilor. „Astfel, am dezvoltat sisteme de finantare complexe si avantajoase pentru toate categoriile de clienti (precum creditul doar cu buletinul sau cardul de credit ALTEX-BCR cu cea mai mare linie de creditare de pana la 14 salarii nete in limita a 5000 eur), sisteme de bonusare precum Bonus Card, precum si oferte si promotii speciale pe care le derulam de-a lungul intregului an,”, au conchis oficialii Altex.

ALTEX este liderul pietei de electronice, electrocasnice, IT&C si multimedia din România, cu peste 120 de magazine deschise în toate judetele din tară. Principalii concurenti ai companiei sunt Domo Retail (compania care detine reteaua Domo), 100 milioane de euro, si Flanco International.