Producatorul de guma de mestecat Wrigley si un numar de 26 de distribuitori de produse ale companiei au fost amendati de Consiliul Concurentei cu suma de 201 de miliarde lei (5,5 milioane de euro), potrivit unui comunicat de presa al institutiei mai sus mentionate.

Motivul apicarii acestei amenxzi consta in fixarea pretului de revanzare, direct prin clauza contractuala referitoare la pret si indirect prin fixarea nivelului discounturilor acordate in piata, in baza unei politici de vanzari riguros stabilita precum si impartirea pietelor de desfacere si alocarea clientilor.

Astfel, pe prima veriga a lantului de distributie se stabilea, printr-o intelegere verticala, pretul la care cumparau agentii economici de pe cea de a doua veriga, majoritatea acestora fiind magazine care se adreseaza consumatorului final. In cazul societatii Rodipet, care se aprovizioneaza direct de la Wrigley si nu prin intermediul unui distribuitor, intelegerea cu Wrigley a avut ca obiect stabilirea pretului de vanzare cu amanuntul in chioscurile Rodipet.

Stabilirea pretului de revanzare si alocarea clientilor a eliminat complet concurenta dintre distribuitori. Prin practicarea preturilor convenite consumatorul final a fost afectat, fiind obligat sa plateasca pentru produsele Wrigley un pret care nu s-a format pe baza jocului liber dintre cerere si oferta pe toate verigile lantului de distributie.

Constatand incheierea unor intelegeri avand ca obiect stabilirea pretului de revanzare, Plenul Consiliului Concurentei a dispus, de asemenea, interdictia pentru Wrigley de a recomanda pretul de revanzare al produselor sale, chiar la nivel maximal, distribuitorilor sai sau oricarui partener comercial.

Wrigley detine o cota de peste 90% din piata gumei de mestecat din Romania.