"Chiar daca trecem printr-o perioada de criza putem sa crestem. Daca ai produse bune, medicii vor dori in continuare sa le prescrie, iar pacientii sa le consume", a declarat Zinsberger, potrivit Mediafax.

In primele noua luni, Boehringer Ingelheim Romania a inregistrat vanzari in valoare de 82,4 milioane de lei.

Potrivit reprezentantilor companiei, consumul de medicamente in Romania este in continuare sub media europeana, iar autoritatile ar trebui sa ia masuri pentru incurajarea acestuia.

"Se consuma mult mai putine medicamente decat in alte tari din Europa. Sunt categorii intregi de pacienti care nu se trateaza. Probabil ca piata de medicamente s-ar dubla, daca sistemul de compensare ar fi mai eficient, pentru ca in prezent suntem la o baza foarte scazuta", a declarat Corporate Affairs Manager al Boehringer Ingelheim Romania, Dan Ionescu.

Conform lui Zinsberger, Boehringer Ingelheim Romania detine in prezent o cota de piata de 1,3% si isi propuna sa atinga 2,2% in urmatorii 3-5 ani.

Compania deruleaza in prezent 11 studii clinice in Romania in 124 de centre medicale pentru boli cardiovasculare, metabolice, respiratorii, oncologice si virologice.

"Continuam sa investim in studii clinice. Nu avem in plan investitii in alte domenii", a precizat Franz Zinsberger.

Citeste si:

Reprezentantul companiei a adaugat ca una dintre problemele majore cu care se confrunta pe piata din Romania este reprezentata de termenele de plata a medicamentelor, care ajung pana la un an.

"Daca iei banii atat de tarziu isi asumi un risc mare. De exemplu, daca vindem medicamentele in noiembrie si primim banii abia in iulie putem pierdedin cauza cursului valutar", a explicat Zinsberger.

Potrivit lui Zinsberger, pe fondul crizei economice Boehringer Ingelheim Romania si-a redus numarul de noi angajari bugetate initial pentru acest an.

"In Romania programasem sa angajam mai multe persoane, dar ne-am oprit pentru ca a trebuit sa ne reducem costurile", a mai spus Zinsberger.

In prezent, Boehringer Ingelheim Romania are 107 angajati, fata de 100 in 2009. Compania este prezenta pe piata locala din anul 1972.

Grupul german Boehringer Ingelheim a consemnat anul trecut vanzari in crestere cu 9,7%, la 12,7 miliarde de euro, si un profit operational de 2,2 miliarde de euro. Boehringer a investit 21% din vanzarile nete in cercetare si dezvoltare.

Cu sediul central in Ingelheim, Germania, grupul opereaza la nivel global prin 142 de companii afiliate in 50 de tari, avand 41.534 angajati. Grupul comercializeaza medicamente cu prescriptie, medicamente fara prescriptie, biofarmaceutice si produse veterinare.